ادعای روزنامه آمریکایی؛

از سرگیری تامین مالی تشکیلات خودگردان فلسطین توسط عربستان

یک روزنامه آمریکایی سه‌شنبه شب مدعی شد که عربستان سعودی به تشکیلات خوگردان فلسطین پیشنهاد از سرگیری تامین مالی آنها را داده است.
تصویر از سرگیری تامین مالی تشکیلات خودگردان فلسطین توسط عربستان

به گزارش سایت خبری پرسون، نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از مقامات آگاه سعودی و سابق فلسطینی مدعی شد که عربستان سعودی پیشنهاد از سرگیری تامین مالی تشکیلات خودگردان فلسطین را داده است.

به ادعای این نشریه آمریکایی، این پیشنهاد گامی جدید به سوی توافق عربستان سعودی با (رژیم) اسرائیل است، زیرا ریاض تلاش جدی برای غلبه بر موانعی دارد که مانع برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم اشغالگر می‌شود.

بر اساس این گزارش، ریاض از فلسطینی‌ها می‌خواهد که اقدامات سختگیرانه‌ای علیه فعالان کرانه باختری و مهار خشونت‌ها انجام دهند.

وال استریت ژورنال در این گزارش مدعی شده است که مقامات سعودی می‌گویند تلاش می‌کنند حمایت محمود عباس رئیس تشکیلات خوگردان فلسطین برای توافق عادی‌سازی روابط با رژیم تروریست صهیونیستی را به دست آورند و مشروعیت بیشتری برای هرگونه توافق نهایی فراهم کنند.

این نشریه آمریکایی به نقل از این مقامات نوشته است که تشکیلات خودگردان فلسطین هفته آینده یک هیات بلندپایه را به عربستان سعودی اعزام خواهد کرد تا درباره آنچه ریاض در مورد مذاکرات با رژیم اشغالگر برای تقویت امیدهای رو به کاهش برای ایجاد کشور فلسطینی انجام می‌دهد، گفت وگو کند.

این نشریه در ادامه ادعا کرد: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی تضمین داده است که اگر عباس بتواند اوضاع امنیتی را کنترل کند، ریاض در نهایت کمک مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین را از سر خواهد گرفت.

این در حالی است که یکشنبه شب سفیر غیر مقیم عربستان سعودی در فلسطین و دبیر کمیته آزادی‌بخش فلسطین در اردن باهم دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه گفت وگو کرده بودند.

۱۲ آگوست (۲۱ مرداد)، عربستان سعودی نایف بن بندر السدیری سفیر خود در اردن را به عنوان اولین سفیر غیر مقیم این کشور در فلسطین منصوب کرد.

در پی این اقدام، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نزدیک به کابینه رژیم صهیونیستی نوشت: انتصاب سفیر عربستان در فلسطین یک گام تاریخی است.

این رسانه صهیونیست همچنین اعلام کرد: این اقدام حامل پیامی برای (رژیم) اسرائیل است مبنی بر اینکه ریاض در ازای عادی سازی روابط با تل‌آویو خواهان گام‌های مهمی به نفع فلسطینی‌ها است.

السدیری نخستین سفیر عربستان سعودی در فلسطین است که قرار است فعالیت خود را به عنوان سفیر غیرمقیم و از اردن دنبال کند.

منبع: ایرنا

508699