درخواست بورل از اتحادیه اروپا درباره رژیم جنایتکار صهیونیستی

بورل از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا با قطعنامه‌ای مشترک به تحریم علیه وزیر دارایی و وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بپردازند.

تصویر درخواست بورل از اتحادیه اروپا درباره رژیم جنایتکار صهیونیستی

به گزارش سایت خبری پرسون، درخواست جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تایید تمامی ۲۷ کشور عضو این اتحادیه نیاز دارد و شانس تایید مشترک این درخواست خیلی پایین است.

این واقعیت که این موضوع مورد بحث است، آستانه جدیدی را برای تحریم‌های بین‌المللی علیه شخصیت‌های راست‌گرا در رژیم صهیونیستی ایجاد می‌کند.

به نوشته روزنامه هاآرتص، همچنین این احتمال وجود دارد که اگر این درخواست توسط همه اعضای اتحادیه اروپا تایید نشود، برخی از کشورها ممکن است تصمیم بگیرند که به طور مستقل در مورد چنین تحریم‌هایی اقدام کنند.

درخواست بورل بیان رسمی فراخوان عمومی است که دو هفته پیش پس از اظهارات بن گویر و اسموتریچ در مورد وضعیت اوضاع بشری در غزه منتشر کرد.

ایتامار بن گویر خواستار توقف ارسال سوخت و کمک به نوار شد و بتسلئیل اسموتریچ در مورد گرسنگی دادن همه ساکنان در غزه صحبت کرد.

بورل در واکنش به این اظهارات گفت: «تحریم‌ها باید در دستورکار اتحادیه اروپا قرار بگیرد.»

در یک سال گذشته، بورل بر تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه چهره‌های افراط گرای صهیونیست تاکید کرده و این تاکید فقط بابت اقدامات مستقیم آنها در خشونت علیه فلسطینی‌ها نبوده است.

برخی در واشنگتن نیز معتقدند که ایالات متحده باید تحریم‌های مستقیمی را علیه این دو وزیر اعمال کند، اما تا به امروز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا چنین اقدامی را تایید نکرده است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید که به عنوان یکی از مقام‌های برجسته این کشور در حمایت از رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود، همین دو هفته قبل از اسموتریچ انتقاد و او را متهم کرد که جان شهروندان آمریکایی را به خطر می‌اندازد، پس از آنکه با توافق آزادی اسرای صهیونیست مخالفت کرد.

کربی گفت که اسموتریچ حقیقت را در مورد این توافق نگفته و باید به خاطر اظهاراتش علیه بایدن که در طول ۱۰ ماه جنگ از تل‌آویو حمایت کرده است، شرمنده باشد.

اعمال تحریم‌ها علیه وزرای ارشد رژیم صهیونیستی بی‌سابقه خواهد بود، اما باید توجه داشت که در شرایط کنونی، آمریکا و تمامی کشورهای اروپایی هیچ گونه روابط رسمی و کاری با بن‌گویر و اسموتریچ ندارند.

منبع: ایسنا

752735