گفتمان مثبت رئیس جمهور

خوشبختانه هنوز هم در گفتمان آقای پزشکیان این نارضایتی مردم نه تنها کتمان نمی شود بلکه روی آن دست گذاشته می شود و اینکه عملکردهای گذشته مقبول نبوده و مردم از این عملکردها ناراضی هستند مورد کتمان قرار نمی گیرد که به نظر همین گفتمان مثبت است.
تصویر گفتمان مثبت رئیس جمهور

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد شیرزاد فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی نوشت: آقای پزشکیان انسان بسیار خوش خلقی است و انشاءا... که صداقتش هم بیش از پیش راهنمای عملش باشد. رئیس جمهور در فرایند معرفی وزرا مقداری تلاش کرد دل«آن طرف» را به دست بیاورد حتی ا گر کسانی از « این طرف» کمی دلخور شوند. البته رئیس جمهور سعی کرده در انتصابات دیگر خود کمی هم به «این طرف» نگاه کند تا کسی از دست او دلخور نباشد.

البته در سیاست برخی اوقات سیاستمدار ناچار است که تصمیم قاطعی بگیرد و به دلخوری ها توجهی نداشته باشد، اما خوشبختانه در مرحله فعلی در چنین شرایطی قرار نداریم یعنی واقعا آقای پزشکیان باید با همین دست فرمان برود و سعی کند به کسانی که به او رای دادند توجه کمی نکند و به یاد داشته باشد که چگونه بالا رفت. فاصله رای هایی که بین دور اول و دور دوم به وی داده شده خیلی با روال دولت قبلی و مجموعه راستگرایی یا اصولگرایی تفاوت دارد. لذا فزونی رأی آقای پزشکیان از بخشی از جامعه بود که نسبت به روند های گذشته ناراضی بودند. خوشبختانه هنوز هم در گفتمان آقای پزشکیان این نارضایتی مردم نه تنها کتمان نمی شود بلکه روی آن دست گذاشته می شود و اینکه عملکردهای گذشته مقبول نبوده و مردم از این عملکردها ناراضی هستند مورد کتمان قرار نمی گیرد که به نظر همین گفتمان مثبت است.

لذا به جای اینکه آقای پزشکیان بیاید و مرتب تعریف و تمجید کند و بگوید که در بهشت برین زندگی می کنیم روی مشکلاتی که وجود دارد و جامعه آنها را لمس می کند دست می گذارد و سعی می کند که اینها را کتمان نکند. البته آقای رئیس جمهور دیر یا زود باید پاسخگو باشد که از هرکدام از مشکلات چه بخشی را حل کرده است.

معمولا جامعه حدود شش ماه وقت می دهد و همه روسای جمهور ۶ ماه اول بهترین دورانشان است اما پس از شش ماه این پرسش ها صورت می گیرد و انتقادات هم از سوی جناح مخالف و رقیب دولت مطرح می شود و هم از جانب دوستان و حامیان دولت نیز مطرح خواهد شد که امیدواریم آقای پزشکیان در آن زمان پاسخ های قاطع و خوبی برای پاسخگویی داشته باشد. البته جواب هم، نه به این معنا که رئیس جمهور بگوید که مشکلات حل شده و وجود ندارد بلکه باید بگوید که این بخش از مشکل را تا حدی توانستیم حل کنیم و انشاا... با کمک مردم ادامه می دهیم.

بنابر این در این مرحله آقای رئیس جمهور در شرایطی قرار دارد که واقعا ا گر بخواهد نگاهی به ترکیب اصلی رای دهندگان و حامیان جدی و قاطعی که در انتخابات داشت توجه کند این امکان وجود دارد و می تواند با این جماعت سر سازگاری و مهربانی داشته باشد. از طرف دیگر بازگشت آقای دکتر ظریف به مجموعه همکاران دولت و حضور در معاونت راهبردی ریاست جمهوری نیز پدیده مثبتی است و امید می رود که دولت عرصه قهر و آشتی دوستان نباشد و ا گر کسی قرار است حضور داشته باشد و بیاید باید پای مشکلات و خوبی و بدی ها بایستد.

امیدواریم آقای ظریف هم محکم پای کار بایستد و به هیچ وجه بابت ناملایمتی که قرار است وجود داشته باشد از کار کنار نکشد و محکم و جدی پای کار بایستد. در موارد دیگر انتصابی هم که گفته می شود می تواند مناسب طبع رای دهندگان به آقای پزشکیان صورت گیرد باید اجازه داد وقتی این اتفاق افتاد «ذوقش» را کنیم.

منبع: آرمان ملی

752618