هشدار روسیه به آمریکا درباره جنگ جهانی سوم

مسکو با انتقاد از غرب و واشنگتن به علت دادن اجازه به اوکراین برای استفاده از تسلیحاتشان بمنظور حمله به عمق خاک روسیه، در مورد جنگ جهانی شوم به آمریکا هشدار داد.
تصویر هشدار روسیه به آمریکا درباره جنگ جهانی سوم

به گزارش سایت خبری پرسون، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز سه‌شنبه اعلام کرد که غرب با دادن اجازه به اوکراین برای حمله به عمق خاک روسیه با موشک‌های غربی، با آتش بازی می‌کند.

وزیر خارجه روسیه امروز سه‌شنبه به آمریکا هشدار داد که جنگ جهانی سوم محدود به اروپا نخواهد بود.

لاوروف عنوان کرد که غرب به دنبال تشدید جنگ اوکراین است و با پذیرش درخواست‌های اوکراین برای کاهش محدودیت‌های استفاده از تسلیحات خارجی، به دنبال دردسر است.

از زمان شروع جنگ اوکراین در فوریه 2022، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بارها در مورد خطر یک جنگ بسیار گسترده‌تر که بزرگترین قدرت‌های هسته‌ای جهان را درگیر می‌کند، هشدار داده است.

با این حال مسکو همواره تاکید داشته است که خواهان یک جنگ با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به رهبری آمریکا نیست.

لاوروف در مسکو به خبرنگاران گفت: ما اکنون یک بار دیگر تایید می‌کنیم که آنها مانند بچه‌های کوچک با کبریت بازی می‌کنند، بازی با آتش یک چیز خطرناک برای عموها و خاله‌های بالغی است که به سلاح‌های هسته‌ای در یک کشور غربی اطمینان کردند.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: آمریکایی‌ها به صراحت گفتگوها درباره جنگ جهانی سوم را به چیزی ربط می‌دهند که اگر خدای ناکرده اتفاق بیفتد، فقط اروپا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی در ادامه تاکید کرد که روسیه در حال «تبیین» دکترین هسته‌ای خود است.

دکترین هسته‌ای 2020 روسیه نشان می‌دهد که رئیس‌ جمهور این کشور چه زمانی استفاده از سلاح هسته‌ای را در نظر می‌گیرد.

بر این اساس، به طور کلی در زمان پاسخ به حملاتی که با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای یا سایر سلاح‌های کشتار جمعی یا سلاح‌های متعارف انجام می‌شود و زمانیکه «موجودیت کشور در معرض تهدید قرار گیرد».

منبع: تسنیم

752578