عقب‌نشینی ترامپ از مناظره با کامالا هریس

نشریه آمریکایی «واشنگتن‌پست» از احتمال عقب‌نشینی نامزد حزب جمهوری‌خواه از مناظره خود با معاون رئیس‌جمهور آمریکا در شبکه ای بی سی نیوز خبر داد.

تصویر عقب‌نشینی ترامپ از مناظره با کامالا هریس

به گزارش سایت خبری پرسون، همانطور که واشنگتن‌پست در گزارش خود تصریح کرده است، مناظره از پیش برنامه ریزی شده «دونالد ترامپ»، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با «کامالا هریس»، نامزد حزب دموکرات و معاون رئیس جمهور در شبکه «ای بی سی نیوز» آمریکا، تنها مناظره موافقت شده توسط دو نامزد است.

به گزارش این نشریه آمریکایی، عصر یکشنبه، ترامپ به احتمال عدم حضور خود در مناظره ای بی سی نیوز در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) اشاره کرد. اوایل ماه جاری، او پس از مدعی شدن آمادگی خود برای مناظره با هریس در ۳ شبکه ای بی سی، فاکس نیوز و ان بی سی، موافقت خود برای حضور در مناظره ای بی سی نیوز را اعلام کرد.

رئیس جمهور پیشین آمریکا روز گذشته در اظهاراتی بیان کرد: «من صبح امروز (یکشنبه) رسانه ساختگی ای بی سی نیوز را دیدم. هر دو خبرنگار آن، دارای اهداف سیاسی و مضحک هستند و از خود می‌پرسم که چرا دربرابر کامالا هریس در این شبکه مناظره کنم؟»

واشنگتن‌پست در گزارش خود با بازنشر پرسش ترامپ نوشت: «زیر سوال رفتن احتمال برگزاری مناظره در ای بی سی نیوز توسط ترامپ درحالی است که کامالا هریس پیشتازی خود علیه رئیس جمهور پیشین را افزایش داده است و محبوبیت نامزد دموکرات در ایالت‌های میانه غربی نیز بطور فزاینده‌ای درحال افزایش است.»

براساس تازه‌ترین نظرسنجی برگزار شده توسط واشنگتن‌پست که روز یکشنبه منتشر شده است، هریس با اختلافی ۳ درصدی در ایالت «ویسکانسین»، اختلافی ۲ درصدی در ایالت «پنسیلوانیا» و با اختلافی یک درصدی در ایالت «میشیگان» پیشتاز است.

براساس این نظرسنجی، ترامپ در ایالات کمربند آفتاب (ایالت‌های جنوبی آمریکا که از شرق به غرب آن کشیده شده‌اند) با اختلافی اندک پیشتاز است، اما هریس درحال کاهش اختلاف خود با ترامپ در همه ایالت‌های آمریکا است.

اما همانطور که واشنگتن‌پست گزارش کرد، در گذشته نیز ترامپ از مناظره با هریس عقب نشینی کرده بود. در اوایل ماه جاری، ترامپ گفت که با هریس در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) در ای بی سی نیوز مناظره نخواهد کرد، بلکه او فقط در شبکه «فاکس نیوز» و در تاریخ ۴ سپتابر (۱۴ شهریور) حاضر به مناظره است.

البته، چند روز بعد، ترامپ در اولین نشست خبری خود پس از خروج «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از رقابت‌های ریاست جمهوری، اظهارات خود را تغییر داد و گفت که با هریس در سه شبکه ای بی سی، فاکس نیوز و ان بی سی مناظره خواهد کرد.

عقب نشینی ترامپ از حضور در مناظره ای بی سی نیوز درحالی است که او در ۲۰ اوت (۳۰ مرداد) مدعی شد و گفت که رقیب دموکرات او به تیمش اطلاع داده در مناظره تعیین‌شده در ماه سپتامبر در شبکه فاکس نیوز شرکت نمی‌کند.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که هریس را به اعمال سیاست‌های کمونیستی متهم می‌کند، در پیامی در شبکه‌های اجتماعی با نسبت دادن الفاظ مرسوم میان کمونیست‌ها به هریس دراین باره نوشت: رفیق کامالا هریس به تازگی، به ما اطلاع داده که در مناظره فاکس نیوز در ۴ سپتامبر شرکت نمی‌کند! از این اتفاق تعجب نکرده‌ام، چون احساس می‌کنم او می‌داند که در بهترین حالت، دفاع از رویگردانی ناگهانی‌ بی‌سابقه‌اش از تمام چیزهایی که زمانی به آن باور داشته، برایش بسیار دشوار خواهد بود.

تاکنون، کارزار انتخاباتی هریس به اظهارات اخیر ترامپ مبنی بر عدم مشارکت وی در مناظره ای بی سی نیوز واکنشی نشان نداده است.

هریس در پی کناره‌گیری «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، جایگزین او شد.

انتخابات آمریکا در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

752382