محمودی خبر داد؛

۴۲ هزار نفر از خدمات امدادی هلال احمر در اربعین بهره‌مند شدند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: بیش از ۴۲ هزار نفر از خدمات امدادی هلال احمر در اربعین بهره‌مند شدند.
تصویر ۴۲ هزار نفر از خدمات امدادی هلال احمر در اربعین بهره‌مند شدند

به گزارش سایت خبری پرسون، بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به بهره مندی بیش از ۴۲ هزار نفر از خدمات امداد و نجات در پوشش امدادی زائران اربعین حسینی توسط نیروهای هلال احمر از انجام ۱۰۱ عملیات ترافیکی خبر داد.

محمودی در خصوص امدادرسانی تیم‌های امدادی و عملیاتی هلال احمر به زائران اربعین حسینی در قرارگاه‌های مرزی کشور افزود: ۴۲ هزار و ۲۲۶ نفر از پانزدهم مرداد لغایت پنجم شهریور ۱۴۰۳، از خدمات امدادی هلال احمر بهره مند شدند.

وی افزود: در این مدت ۳۴۳ نفر از این مراجعه کنندگان دچار مصدومیت شدند که ۳۱۰ نفر بیمار و۳۴ نفر فوتی از کشور عراق به قرارگاه‌های مرزی هلال احمر ایران تحویل داده شدند و پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به مراکز درمانی انتقال یافتند، در این بین ۳۴ نفر در سوانح ترافیکی مصدوم شدند که از این ۲۴ نفر مصدومین و همچنین ۱۰ نفر جان‌باختگان با استفاده از تجهیزات ست نجات رها سازی شدند.

وی اضافه کرد: ۹ هزار و ۴۱۴ نفر از زائران اربعین حسینی در محل توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در محل درمان سرپایی شدند، همچنین ۱۰۱ مورد عملیات امداد و نجات ترافیکی توسط نیروهای هلال احمر به ثبت رسید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: به ۱۰ هزار و ۳۱۰ نفر از زائران نیز اسکان اضطراری داده شد و ۲۱ هزارو ۹۱۷ نفر مراجعه کننده به قرارگاه‌های مرزی از خدمات سلامت محور نیروهای هلال احمر از جمله تست فشار خون و قند خون بهرمند شدند.

منبع: مهر

752275