ویزای گردشگری این کشور برای ایران رایگان شد

دولت سری‌لانکا هزینه صدور روادید گردشگری را برای ۳۵ کشور جهان از جمله ایران، حذف کرد.
تصویر ویزای گردشگری این کشور برای ایران رایگان شد

به گزارش سایت خبری پرسون، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد کابینه سری‌لانکا، خبر داد که در راستای تقویت گردشگری و کمک به اقتصاد بحران زده این کشور، روادید گردشگری سری‌لانکا برای کشورهایی چون ایران، چین، روسیه و آمریکا رایگان صادر می‌شود.

باندولا گوناواردانا، سخنگوی دولت و وزیر حمل و نقل سری‌لانکا، گفت که برای یک دوره آزمایشی ۶ ماهه که از اول اکتبر (۱۰ مهر) آغاز می‌شود، با حذف مبلغ ۵۰ دلاری صدور روادید، به گردشگران ۳۵ کشور جهان روادید ۳۰ روزه رایگان داده خواهد شد.

وی هدف از این اقدام را تبدیل کردن سری‌لانکا به کشوری با روادید رایگان، مانند سنگاپور، تایلند و ویتنام اعلام کرد تا اقتصاد این کشور بتواند از مزایای صنعت گردشگری درحال رشد بهره‌مند شود.

فهرست اعلام شده از نام ۳۵ کشور، هند، انگلیس، آلمان، هلند، بلژیک، اسپانیا، استرالیا، دانمارک، لهستان، قزاقستان، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، نپال، اندونزی، تایلند، مالزی، ژاپن و فرانسه را هم شامل می‌شود.

کشور سری‌لانکا با جمعیت ۲۲ میلیون نفری با هفت اثر باستانی ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو، سواحل ماسه‌ای سفید، معابد باستانی و مزارع چای در جهان شهرت دارد. این کشور با نام تاریخی «سیلان» و نام رسمی جمهوری دموکراتیک سوسیالیستی سری‌لانکا یک کشور جزیره‌ای است که در جنوب آسیا، اقیانوس هند و جنوب کشور هند واقع شده است.

صنعت گردشگری این کشور ابتدا تحت تاثیر همه‌گیری کووید-۱۹ و سپس یک بحران مالی شدید در سال ۲۰۲۲ قرار گرفت. این وضعیت با اعتراضات گسترده مردم به دلیل کمبود مایحتاج اولیه مانند سوخت مواجه شد.

صنعت گردشگری سری‌لانکا در حال بهبود است و سال گذشته برای اولین بار از سال ۲۰۱۹، ورود تقریباً ۲ میلیون گردشگر را ثبت کرد.

منبع: ایرنا

742106