امیدوارم نکونام بعداً افسوس این روزها را نخورد

پیشکسوت استقلال گفت: متأسفانه استقلال از فرصت تساوی پرسپولیس و تراکتور استفاده نکرد ولی سپاهان زرنگی کرد و دومین بردش را بدست آورد و شش امتیازی شد.
تصویر امیدوارم نکونام بعداً افسوس این روزها را نخورد

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین فرزامی بازیکن اسبق تیم استقلال و یکی از مدیران سال‌های گذشته باشگاه آبی تهران در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره تساوی در قزوین مقابل ملوان، اوضاع و احوال استقلال در آستانه ورود به هفته سوم مسابقات لیگ برتر و مسایلی از این دست اظهاراتی را مطرح کرد.

تساوی مقابل ملوان تا چه اندازه به ضرر استقلال شد؟

قطعاً کسب این نتیجه در ادامه اثرات منفی‌اش را نشان خواهد داد. متاسفانه شاهد بودیم که استقلال در زدن ضربات آخر مشکل داشت و جای خالی بازیکن آرژانتینی در نوک خط حمله به شدت احساس می‌شد. اگر قرار است ما از بازیکنی که برایش دلار خرج کرده‌ایم استفاده نکنیم پس چه زمانی قرار است از او در ترکیب تیم استفاده کنیم. به نظرم کادر مدیریتی باشگاه باید هرچه سریعتر مشکل این بازیکن(بلانکو) را برطرف کند چون اگر قرار باشد در بازی‌های بعدی هم اینقدر فرصت از دست بدهیم کارمان زار است.

درباره حضور خارجی‌ها در ترکیب تیم استقلال چه صحبتی دارید؟

چرا اینقدر دیر به زمین رفتند؟ تعجب می کنم! ما برای به خدمت گرفتن بازیکنان خارجی اینقدر سختی کشیدیم و در این مدت شاهد بودیم که بارها و بارها مکاتبه صورت گرفت. الان هم داریم دلار ۵۹ هزار تومانی به آنها می‌دهیم، آن وقت چرا باید آنها را روی نیمکت بنشانیم؟ بازیکن خارجی می‌گیریم که از او در ترکیب تیم استفاده کنیم. این بازیکن‌ها باید برای استقلال به زمین بروند و بابت دلاری که می گیرند زحمت بکشند و عرق بریزند، نه اینکه بنشینند و پایشان را روی پایشان بیندازند. باید برای ما بازی کنند.

عملکردشان چطور بود؟

انصافاً خوب بودند. من فکر می‌کنم اثرگذاری آنها در بازی استقلال با اینکه تازه به جمع بچه‌های تیم پیوسته‌اند بد نبود. قطعاً این بازیکنان خارجی که تجربه حضور در کشورهای مختلف را دارند اگر بیشتر در زمین و کنار بچه‌های تیم باشند بهتر هم می‌توانند بازی کنند. متاسفانه نکونام فرصت‌های خوبی را از دست می‌دهد. امیدوارم بعداً افسوس این روزها را نخورد و مثل اتفاقات پایان فصل قبل پشیمان نشود.

نظرتان در رابطه با یارگیری و فصل نقل و انتقالات استقلال چیست؟

وقتی همه نفرات مورد نظر کادر فنی جذب می‌شوند یعنی اینکه یک لیست موفق برای فصل جدید تهیه شده و بازیکنان مورد نظر سرمربی تیم چه در روی نیمکت و چه در ترکیب اصلی همان‌هایی هستند که سرمربی می‌خواسته. در چنین شرایطی دیگر جای هیچ بهانه‌ای برای جواد نکونام و بازیکنان وجود ندارد که ما نتوانستیم قهرمان شویم. وقتی زمین تمرین استقلال هم تبدیل به دو زمین تمرین آزادی و کمپ زنده یاد حجازی شد این هم یک نکته دیگر بود که من خیلی امیدوار شدم تا از این نظر دیگر هیچ ایرادی برای بچه‌ها و بهانه‌ای برای کادر فنی وجود نداشته باشد که انشاالله در نهایت ختم به قهرمانی تیم استقلال شود.

قبول دارید در رابطه با قهرمان شدن استقلال کمی راحت و آسان صحبت می‌کنید و این موضوع با حضور تیم‌هایی مثل سپاهان، تراکتور و پرسپولیس دشوار است؟

خیر! وقتی در رابطه با استقلال صحبت می‌کنیم یعنی بهترین تیم ایران و آسیا. چه برسد الان که تیم از هر نظر هیچ مشکلی ندارد. یکی از مهمترین مشکلات موجود در تیم‌هایی مثل استقلال که در سال‌های گذشته باعث ایجاد مشکل و کشیده شدن ترمز تیم می‌شد مسائل مالی بود که الان شاهدیم هیچ یک از بازیکنان حاضر در تیم حرف یا انتقادی در این باره ندارند که نشان می‌دهد همه سر وقت پولشان را گرفته‌اند و کسی از این بابت تحت فشار نیست. وقتی چنین وضعیتی برای کل تیم وجود دارد دیگر نباید نگرانی از این بابت داشت. استقلال در راه قهرمانی همیشه یک رقیب داشته و هنوز هم همان یک رقیب را دارد.

منظورتان پرسپولیس است؟

بله هیچ تیمی در ایران به اندازه استقلال و پرسپولیس پایگاه مردمی ندارد و به همین خاطر است که می‌گویم پرسپولیس و استقلال همیشه رقبای اصلی هم برای کسب عنوان قهرمانی هستند. الان هم تیم پرسپولیس نسبتا تیم خوبی است و می‌تواند دوشادوش استقلال برای قهرمانی بجنگد اما با توجه به نتایجی که برای این تیم در شروع مسابقات رقم خورد می‌توانیم امیدوار باشیم که استقلال بدون لغزش به مسیرش ادامه بدهد و در نهایت عنوان قهرمانی را از آن خودش کند.

اما سپاهان و تراکتور هم تیم‌های خوبی تشکیل داده‌اند. قبول دارید؟

صد در صد همینطور است. قرار نیست که همه تیم‌ها فقط برای سرگرم شدن هواداران فوتبال در زمین مسابقه حضور پیدا کنند بلکه آنها هم برای قهرمانی می‌جنگند اما ما در بازی‌های رودررو و به اصطلاح ۶ امتیازی باید آنها را کنار بزنیم و خودمان برویم تا قهرمان شویم. قطعاً این کار آسان نیست. الان تیم تراکتور یکی از تیم‌های خیلی خوب حال حاضر لیگ برتر است ولی وقتی پرسپولیس توانست این تیم را متوقف کند در واقع هم به خودش کمک کرد هم به استقلال چون دو امتیاز این تیم را عقب انداخت البته خودش هم دو امتیاز دیگر عقب افتاد. متأسفانه استقلال از این فرصت استفاده نکرد ولی سپاهان زرنگی کرد و دومین بردش را بدست آورد و شش امتیازی شد.

منبع: ایسنا

742072