مصباحی مقدم:

قانون برنامه هفتم مجموعه ای از آمال و آرزوها است

فعال سیاسی اصولگرا گفت: وقتی ترکیب وزرای کابینه به مجلس پیشنهاد شد، استقبال کردم و انتظارم این بود که مجلس به کابینه رأی دهد تا دولت بتواند سریع کار خودش را شروع کند که خوشبختانه همین اتفاق هم افتاد.
تصویر قانون برنامه هفتم مجموعه ای از آمال و آرزوها است

به گزارش سایت خبری پرسون، ترکیب کابینه دولت چهاردهم کامل شد و وزرا بلافاصله استارت زدند؛ همگی در همان روز اول درباره اولویت های کاری حوزه مسئولیت خود صحبت کردند. هرچند به گفته مسعود پزشکیان و اعضای کابینه، این دولت براساس قانون برنامه هفتم پیش می رود اما منتقدان می گویند قانون برنامه مجموعه ای از آمال و آرزوهایی است که پشتوانه ریالی ندارد.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم درباره رأی اعتماد مجلس به کل هیأت وزیران پیشنهادی گفت: موفقیت دولت آقای پزشکیان، موفقیت نظام است؛ این واقعیتی است که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره کردند که به اعتقاد من در رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی اثرگذار بود.

وی افزود: آقای پزشکیان رویکرد تعاملی دارد؛ او نخست اعلام کرد که می خواهد دولت وفاق ملی را تشکیل دهد؛ به این معنا که مجموعه نخبگان نظام و مدیران کارآمد در سطح کلان و عالی به میدان بیایند. از این رو وقتی ترکیب وزرای کابینه به مجلس پیشنهاد شد، استقبال کردم و انتظارم این بود که مجلس به کابینه رأی دهد تا دولت بتواند سریع کار خودش را شروع کند که خوشبختانه همین اتفاق هم افتاد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم امیدی را در میان مردم برانگیخت که انشاءالله به دنبال آن امیدآفرینی های دیگری نیز اتفاق بیفتد تا آن سرمایه اجتماعی کاهش یافته احیا شود به طوری که همه ملت عزیز ایران از عملکرد دولت و مجلس راضی باشند.

وی درباره اولویت های کاری دولت چهاردهم بیان کرد: در 7 ماه پیش رو تا پایان سال 1403 انتظار نداریم معجزه ای رخ دهد. البته رئیس جمهور و هیأت وزیران باید بنا را به رسیدگی به اولویت ها بگذارند. هر چند قانون برنامه هفته مبنای کار دولت چهاردهم است اما این برنامه جامعیت دارد که اجرای همزمان همه ای احکام آن امکان پذیر نیست؛ دولت باید از میان احکام برنامه دست به گزینش بزند و اولویت ها را در دستورکار قرار دهد. رئیس جمهور نیز به همین نکته در صحبت هایش اشاره کرد.

این نماینده ادوار مجلس گفت: امیدواریم در هفت ماه آینده عملکردها بهتر از 5 ماه گذشته باشد؛ برای 3 سال آینده چارچوب کاری دولت باید همان اجرای برنامه باشد. اگر دولت بتواند اولویت ها را محقق کند شاهد تحولی جدی در پاسخ به انتظارات و مطالبات مردم خواهیم بود.

منبع: نامه نیوز

742024