موضوع گفتگوی بورل و وزیر خارجه عربستان چه بود؟

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه عربستان درجریان گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر راه‌های توقف تشدید تنش‌ها در منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

تصویر موضوع گفتگوی بورل و وزیر خارجه عربستان چه بود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان به صورت تلفنی با یکدیگر رایزنی کردند و دو طرف درجریان این تماس تلفنی درخصوص راه‌های توقف تشدید تنش‌ها در نوار غزه و منطقه به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

براساس گزارش روسیا الیوم، جوزپ بورل پس از این گفتگوی تلفنی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: با فیصل بن فرحان درخصوص راه‌های خاتمه بخشیدن به جنگ در غزه و دستیابی به راهکارهای پایدار صحبت کردم.

وی در ادامه افزود به تلاش و همکاری خود با شرکای عرب و تمامی دوستداران صلح درراستای کاهش تنش در منطقه یا دریای سرخ ادامه خواهد داد.

پیشتر مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خشونت شهرک‌نشینان صهیونیستی علیه فلسطینیان را خطری برای برقراری صلح در فلسطین دانست.

وی افزود در سایه مصونیت کامل از مجازات، شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری دست به خشونت می‌زنند و فرصت برقراری صلح را به خطر می‌اندازند.

بورل تاکید کرد رژیم صهیونیستی باید رفتارهای غیر قابل قبول شهرک‌نشینان را فورا متوقف کند.

منبع: ایسنا

741946