دیدار «پوتین» با نخست‌وزیر چین در مسکو

کاخ کرملین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) با «لی کیانگ» نخست‌وزیر چین در مسکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

تصویر دیدار «پوتین» با نخست‌وزیر چین در مسکو

به گزارش سایت خبری پرسون، ولادیمیر پوتین در دیدار با لی کیانگ در کاخ کرملین روسیه گفت که مسکو و پکن برای سال‌های پیش رو برنامه‌های همکاری گسترده‌ای را در حوزه‌های مختلف تدبیر کرده‌اند.

رئیس‌جمهور روسیه اظهار داشت: کشورهای ما [چین و روسیه]، برنامه‌ها و پروژه‌های مشترک بزرگی را در زمینه‌های اقتصادی و بشردوستانه دارند که انتظار داریم سال‌ها ادامه داشته باشد.

بر اساس این گزارش، نخست‌وزیر چین اوایل امروز (چهارشنبه) در جریان سفر به مسکو اعلام کرد که پکن آماده همکاری با روسیه به منظور تقویت همکاری‌های کاربردی همه‌جانبه است.

کیانگ پیش از گفت‌وگو با پوتین، با میخائیل میشوستین نخست‌وزیر روسیه دیدار کرد.

بر اساس گزارش‌ها، نخست‌وزیران روسیه و چین در مورد توسعه روابط دوجانبه به‌ویژه در زمینه همکاری‌های فرهنگی، تجاری و بازرگانی میان دو کشور گفت‌وگو کردند.

نخست‌وزیر چین به دعوت همتای روس خود روز گذشته (سه‌شنبه ۲۰ آگوست/۳۰ مرداد) برای انجام یک سفر رسمی سه روزه و شرکت در بیست و نهمین نشست عادی نخست‌وزیران دو کشور وارد مسکو شد.

پیش از این سرویس مطبوعاتی کابینه وزیران روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: موضوعات کلیدی در دستور کار نشست میشوستین و کیانگ شامل همکاری‌های تجاری، اقتصادی و فرهنگی از جمله ارتقای پروژه‌های مشترک در صنعت، انرژی، کشاورزی، حمل و نقل، فناوری اطلاعات، ساخت و ساز، فضا و ناوبری ماهواره‌ای و سایر زمینه‌ها خواهد بود.

منبع: ایرنا

741879