رمضانعلی سنگدوینی:

وزیر پیشنهادی نفت صحبتی درباره افزایش قیمت بنزین نکرده است

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: افزایش قیمت بنزین در برنامه هفتم به طور مفصل آمده و اگر طبق برنامه هفتم پیش برویم هیچ مشکلی برای مردم پیش نخواهد آمد.
تصویر وزیر پیشنهادی نفت صحبتی درباره افزایش قیمت بنزین نکرده است

به گزارش سایت خبری پرسون، رمضانعلی سنگدوینی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره شاعات مطرح در زمینه احتمال افزایش قیمت سوخت در دولت جدید اظهار داشت: تعیین نرخ بنزین بر عهده دولت گذاشته شده است اما در جلساتی که آقای محسن پاک‌نژاد وزیر پیشنهادی نفت با کمیسیون انرژی مجلس داشتند، صحبتی درباره افزایش قیمت بنزین نشده است.

سنگدوینی افزود: از طرفی موارد مرتبط با تأمین بودجه، افزایش قیمت بنزین یا مازاد درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین، تثبیت قیمت آن و … در برنامه هفتم به طور مفصل آمده است و اگر طبق برنامه هفتم پیش برویم هیچ مشکلی برای مردم پیش نخواهد آمد.

ضرورت توجه به بخش خصوصی توسط وزارت نیرو

وی همچنین در ادامه در مورد وزیر پیشنهادی نیرو، افزود: آقای علی‌آبادی اگر قصد تحول در وضعیت انرژی کشور را در ۴ سال آینده دارند باید به بخش خصوصی بها بدهد و برای سرمایه‌گذار امنیت ایجاد کنند. یعنی ما اگر می‌خواهیم این ناترازی و وضعیت نامناسب برق حل شود، نباید فقط برق نیروگاهی باشیم. باید از انرژی‌های تجدید پذیر و انرژی بادی هم برق تأمین کنیم که بخش دولتی به تنهایی نمی‌تواند این شرایط را اصلاح کند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: از طرفی مردم صرفاً با تذکر به صرفه جویی، متنبه نمی‌شوند. باید آنها را تشویق کرد. مثلاً در ازای صرفه جویی و کاهش مصرف بتوانند در بورس سهمی داشته باشند، آن وقت ببینید که چقدر مصرف برق کاهش میابد. این ظرفیت‌ها در کشور وجود دارد و باید آقای علی‌آبادی از این‌ها استفاده کند.

منبع: مهر

741810