حمل سلاح سرد در انگلیس محدود می شود

دولت بریتانیا در پی افزایش خشونت‌ها با سلاح سرد در این کشور از شهروندان خواست سریعا چاقوهای قمه‌ای شکل موسوم به زامبی را تحویل دهند و در غیر این صورت با مجازات زندان مواجه خواهند شد.
تصویر حمل سلاح سرد در انگلیس محدود می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، دولت بریتانیا از شهروندان این کشور درخواست کرده که قمه و به اصطلاح "چاقوهای زامبی" را تحویل دهند. در انگلستان و ولز، چاقوهایی با چنین تیغه‌هایی از 24 سپتامبر با هدف بهبود شرایط قبلی ممنوع می‌شوند. "چاقوهای زامبی" سلاح هایی با تیغه های بزرگ و تزئین شده هستند. "دیانا جانسون"، از مقامات انگلیسی در این باره گفت: هیچ دلیل قانونی برای وجود چنین سلاحی در خانه یا خیابان ما وجود ندارد.

دولت انگلیس اعلام کرد که هرکس سلاح های خود را قبل از ممنوعیت برنامه ریزی شده واگذار کند با هیچ ضرری مواجه نخواهد شد. تحت شرایط خاصی، پس از تحویل چاقوها باید به صاحبان غرامت پرداخت شود. این اسلحه های چاقوکشی باید از 26 اوت تا 23 سپتامبر به طور ناشناس در ایستگاه های پلیس انگلیس و ولز تحویل داده شوند. تنها در این صورت است که مالکان با مجازات زندان مواجه نمی شوند.

این ممنوعیت توسط دولت محافظه کار ریشی سوناک، نخست وزیر سابق انگلیس در ژانویه 2024 اعلام شد. به گفته دولت، "چاقوهای زامبی" برای دور زدن قوانین تشدید شده ای که در سال 2016 لازم الاجرا شدند، استفاده شد. این ممنوعیت اکنون برای بستن این خلأ قانونی در نظر گرفته شده است.

در انگلیس مردم، از جمله بسیاری از جوانان به طور مکرر در حملات چاقو جان خود را از دست می دهند،. چندی پیش صحنه حمله چند مرد جوان با قمه به یکدیگر در ملاء عام بار دیگر باعث وحشت شد.

به این ترتیب دولت بریتانیا در حال مقابله با خشونت با چاقو است.

سومین چاقوکشی مرگبار در حدود یک ماه اخیر در انگلیس در حالی اخیرا به ثبت رسید که این بار در شهر منچستر به مرگ یک زن منجر شد. بر اساس گزارش منابع محلی در جریان چاقوکشی در شهر منچستر، یک مرد 64 ساله، یک دختر 17 ساله و یک زن حدودا 40 ساله در منزلشان در محله "گورتون" (Gorton) به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شدند و زن زخمی به علت شدت جراحات جان باخت. پلیس بدون اشاره به هویت و انگیزه این حمله گفته یک جوان 22 ساله را در این باره دستگیر کرده است.

هفته پیش نیز یک مادر 34 ساله به همراه دختر 11 ساله اش در میدان لستر (Leicester) در لندن، هدف حمله با چاقوی یک مرد قرار گرفتند و به شدت زخمی شدند.

هویت مهاجم و انگیزه این حمله نیز اعلام نشده است.

حدود سه هفته پیش نیز در شهر بندری ساوت پورت انگلیس یک جوان 17 ساله به یک مرکز برگزاری کلاس‌های تابستانی ویژه دختران خردسال با چاقو حمله و 13 نفر را زخمی کرد که سه دختر خردسال به علت شدت جراحات جان باختند.

براساس گزارش مرکز ملی آمار انگلیس سال گذشته 4 درصد بر شمار جرایم همراه با چاقوکشی در این کشور افزوده و در شمار قابل توجهی از دزدی ها، از وسایل تیزهمچون قمه و کارد استفاده شد. پلیس انگلستان اعلام کرد فقط در انگلیس و ولز، سال گذشته 50 هزار و 510 جرم همراه با چاقوکشی ثبت شد در حالی که در سال 2022، این میزان 48 هزار و 409 فقره بود.

منبع: تسنیم

741705