جعل امضای پدر توسط محمد بن سلمان برای جنگ یمن

یک مقام سابق سعودی مدعی شده که ولی‌عهد سعودی محمد بن سلمان امضای پدرش را روی فرمان سلطنتی که باعث آغاز جنگ چند ساله و بن‌بست رسیده ریاض علیه یمن شد، جعل کرده بود. این اظهارات را سعد الجابری در مصاحبه‌ با بی‌بی‌سی مطرح کرد.
تصویر جعل امضای پدر توسط محمد بن سلمان برای جنگ یمن

به گزارش سایت خبری پرسون، بی‌بی‌سی به نقل از یک مقام سابق سعودی گزارش داده که ولی‌عهد سعودی امضای پدرش را روی فرمان اعلان جنگ یمن جعل کرده بود.

یک مقام سابق سعودی مدعی شده که ولی‌عهد سعودی محمد بن سلمان امضای پدرش را روی فرمان سلطنتی که باعث آغاز جنگ چند ساله و بن‌بست رسیده ریاض علیه یمن شد، جعل کرده بود.

این اظهارات را سعد الجابری در مصاحبه‌ با بی‌بی‌سی مطرح کرد که دیروز دوشنبه منتشر شده است.

این مقام سابق اطلاعاتی سعودی که در کانادا به سر می‌برد، سالهاست که با پادشاهی سعودی اختلاف دارد و می‌گوید که ریاض دو فرزندش را در تلاش برای وادار کردن او به بازگشت به عربستان زندانی کرده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، این اظهارات در حالی مطرح شده که محمد بن سلمان عملاً رهبری عربستان را برعهده دارد و اغلب بجای پدر 88 ساله‌اش با سران سایر کشورها دیدار می‌کند و در آغاز به قدرت رسیدن و همان سال آغاز جنگ یمن (2015) رفتارهای بی‌محابایی داشته است.

الجابری به بی‌بی‌سی گفت که «یک مقام معتبر و قابل اعتماد مرتبط با وزارت کشور عربستان در گفت‌وگو با او تایید کرد که شاهزاده محمد بن سلمان فرمان سلطنتی اعلان جنگ را بجای پدرش امضا کرد».

او توضیح داد که «از فرمان سلطنتی مبنی بر اجازه مداخلات زمینی در تعجب بودیم. او (بن سلمان) امضای پدرش را برای آن فرمان جعل کرد. توان ذهنی پادشاه رو به وخامت بود».

منبع: فارس

741701