هشدار به زوار اربعین درباره داروهای ممنوعه

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با اشاره به قوانین کشور عراق درباره مواد مخدر و برخی اقلام دارویی تولیدشده بر پایه مواد مخدر، از زوار اربعین خواست تا این مواد ممنوعه را همراه نبرند.

تصویر هشدار به زوار اربعین درباره داروهای ممنوعه

به گزارش سایت خبری پرسون، وحید مرادی، با اشاره به مقررات سخت کشور عراق درباره مواد مخدر و برخی اقلام دارویی، گفت: زوار باید اطلاع داشته باشند که مصرف یکسری داروها که در ایران مجاز است، در عراق غیرمجاز است و مجازات دارد.

وی ادامه داد: عمده این داروها، داروهای تولیدشده بر پایه مواد مخدرند که از جمله آنها می‌توان به دیازپام، فلورازپام، کلونازپام، اگزازپام، لورازپام، شربت تریاک، دیفنوکسیلات، استامینوفن کدیین، متادون، ترامادول، بوپونورفین، داروهای صرع و سرطان اشاره کرد. علاوه بر این داروها، همراه داشتن مخدرهای سنتی و روانگردان مانند تریاک، شیشه، هرویین، گل، گراس، ماری‌جوانا، ماشروم و قارچ، ناس، کوکایین، کانابیش و حشیش هم با مجازات سنگین همراه است.

او بیان کرد: داروهای گیاهی شبیه به مخدر شامل شیرین‌بیان و قره‌قروت هم جزو مواد ممنوعه برای سفر به کشور عراق محسوب می‌شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه و مواد مخدر اظهار کرد: همراه داشتن هرگونه مواد مخدر و هریک از قرص‌های یادشده حداقل یک سال حبس و پنج میلیون دینار جریمه نقدی دارد.

مرادی گفت: بازداشت زوار در عراق قطعاً با گرفتاری‌های بسیاری از جمله موضوعات کنسولی همراه است. بنابراین از زوار درخواست می‌شود تا نسبت به این موضوع توجه داشته باشند و از همراه داشتن داروهای ممنوعه اجتناب کنند. در سال‌های گذشته، برای برخی زوار مشکلاتی در این زمینه ایجاد شد. بنابراین درخواست داریم حتماً زوار نسبت به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

مرادی در بخش دیگر صحبت‌های خود، به برخی اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر در ایام اربعین اشاره کرد و افزود: پیش از آغاز مراسم اربعین ۲۵۰ معتاد متجاهر در مسیر تردد زوار در سطح استان جمع‌آوری شده‌اند.

منبع: ایسنا

741694