پیشتازی کامالا هریس از ترامپ در ۲ ایالت کلیدی

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی منتشر شده از سوی رسانه‌های آمریکایی، رئیس‌جمهور پیشین این کشور پیشتازی خود در ۲ ایالت کلیدی را از دست داده است.

تصویر پیشتازی کامالا هریس از ترامپ در ۲ ایالت کلیدی

به گزارش سایت خبری پرسون، همزمان با برگزاری «کنوانسیون ملی دموکرات‌ها» که به باور بسیاری، به پیشتازی فزاینده «کامالا هریس» نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و معاون «جوبایدن» رئیس‌جمهور این کشور خواهد انجامید، گزارش‌های تازه منتشر شده از سوی رسانه‌های آمریکایی، حاکی از عقب افتادن «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در ۲ ایالت کلیدی است.

طبق گزارش امروز (سه‌شنبه) وبگاه «نیوزویک» که با استناد به نظرسنجی برگزار شده توسط «ردفیلد و ویلتون» در بازه زمانی ۱۲ الی ۱۵ اوت (۲۲ الی ۲۵ مرداد) نگاشته شده است، پیشتازی ترامپ در ۲ ایالت «پنسیلوانیا» و «جورجیا» به کل «محو» شده است.

در نظرسنجی پیشین برگزار شده توسط همین موسسه که در ۲۲ الی ۲۴ ژوئیه برگزار شده بود، ترامپ با اختلافی چهار درصدی در پنسیلوانیا و با اختلافی پنج درصدی در جورجیا پیشتاز بود.

اما اکنون، ترامپ و هریس با کسب ۴۶ درصد آرا در ایالت جورجیا، در رقابت تنگاتنگی قرار گرفته‌اند و نامزد حزب دموکرات در پنسیلوانیا با کسب مجدد ۴۶ درصد آرا، ۲ درصد از ترامپ پیشی گرفته است.

نیوزویک در بخش دیگری از گزارش خود نوشت که ترامپ پیشتازی خود در ایالت «ویسکانسین» را هم از دست داده و اکنون، هریس با کسب ۴۸ درصد آرا و با اختلافی چهار درصدی پیشتاز است.

در نظرسنجی‌های قبلی، هر ۲ رقیب با کسب ۴۳ درصد آرا برابری می‌کردند.

نامزد حزب دموکرات در ایالات «مینه‌سوتا» و «نیومکزیکو» نیز با اختلافی ۶ و هفت درصدی پیشتاز است.

روز یکشنبه نیز، نشریه روزنامه «واشنگتن پست» با انتشار نظرسنجی مشترک برگزار شده توسط «ای‌بی‌سی نیوز»، «واشنگتن‌پست» و «ایپسوس»، از پیشتازی چهار درصدی هریس در انتخابات خبر داد.

در نظرسنجی برگزار شده توسط «سی‌بی‌اس» و «یوگاو» که در هفته جاری منتشر شد، هریس با اختلافی سه درصدی در بین رای‌دهندگان احتمالی در سطح ملی پیشتاز هستند.

البته طبق این نظرسنجی، برخلاف نظرسنجی روز گذشته «نیویورک تایمز» و «کالج سینا»، هر ۲ نامزد در ایالات میدان نبرد، با کسب ۵۰ درصد آرا برابر بودند که اکنون، براساس گزارش‌های منتشر شده در ۲۰ اوت (۳۰ مرداد)، هریس در ایالات کلیدی نیز پیشتاز شده است.

در هفته جاری، ترامپ فقط در یک نظرسنجی که توسط «فاکس نیوز» برگزار و منتشر شده است با اختلافی یک درصدی توانسته حریف دموکرات خود را شکست دهد.

همه این نظرسنجی‌ها، پیش از برگزاری کنوانسیون ملی حزب دموکرات در هفته جاری صورت گرفته است.

پس از کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور و حمایت او از هریس، او به طور فزاینده‌ای در بیشتر نظرسنجی‌ها پیشتاز بوده و محبوبیت فزاینده هریس، به «چالشی عظیم» برای کارزار انتخاباتی ترامپ تبدیل شده است و پیشتازی ترامپ از بین رفته است.

انتخابات آمریکا در پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

741691