دستگیری رمالان مجازی در صومعه‌سرا

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا از شناسایی و بازداشت اعضای باند سه نفره‌ای که با شگرد رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام از مردم کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد.

تصویر دستگیری رمالان مجازی در صومعه‌سرا

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ جعفر عدلی مژدهی امروز (۳۰ مرداد ماه) با بیان اینکه رمالی، فالگیری و اقدامات از این دست یک نوع مانور متقلبانه برای کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع است، اظهار کرد: بعضی افراد با هدف رفع مشکلات به دام رمال‌ها می‌افتند که از آنها کلاهبرداری و سوءاستفاده می‌شود.

وی ادامه داد: ماموران پلیس فتای شهرستان درپی رصد و پایش فضای مجازی دو صفحه اینستاگرامی را مشاهده کردند که با تبلیغ خرافات از جمله فالگیری، رمالی و طلسم، دعانویسی برای رزق و روزی، کارگشایی، بخت‌گشایی، ازدواج، جذب و مطیع شدن افراد، بازگشت عشق، کاربران را فریب می‌دادند و از آنها کلاهبرداری می‌کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان صومعه‌سرا بیان کرد: پلیس با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی موفق شد اعضای باند سه نفره گردانندگان دو صفحه اینستاگرامی را شناسایی و در هماهنگی قضایی آنها را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کرد. متهمان ۲۹، ۴۱ و ۶۷ ساله در تحقیقات پلیس پس از مواجه با دلایل، مستندات و مدارک جمع‌آوری‌شده ضمن اعتراف به بزه ارتکابی، هدف خود از این اقدام را انگیزه مالی عنوان کردند که همراه پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

عدلی مژدهی با اعلام اینکه افراد کلاهبردار در قالب رمالی با متوسل شدن به ابزارهای خرافی و سوءاستفاده از اعتقادات مردم به‌دنبال اخاذی و کسب منافع مالی خود هستند، افزود: نباید به تبلیغات دروغین اینگونه افراد توجه کرد.

منبع: ایسنا

741686