اسرائیل بدون هیچ گونه پیشرفتی از قاهره به فلسطین بازگشت

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که هیات این رژیم پس از دو روز مذاکره در قاهره، بدون هیچ گونه پیشرفتی به فلسطین اشغالی بازگشت.

تصویر اسرائیل بدون هیچ گونه پیشرفتی از قاهره به فلسطین بازگشت

به گزارش سایت خبری پرسون، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» امروز با اشاره به بازگشت هیأت مذاکره‌کننده رژیم صهیونیستی از قاهره، نوشت که تاکنون هیچ پیشرفتی در مذاکرات حاصل نشده است.

به نوشته این روزنامه، هیأت صهیونیستی در سفر به قاهره متشکل از نمایندگان شاباک، ارتش و هماهنگ‌کننده رژیم صهیونیستی در مناطق فلسطینی بوده است.

یدیعوت آحارنوت با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست دور بعدی مذاکرات چه زمانی برگزار شود، به نقل از یک منبع آگاه نوشت: ساعات آینده بی‌نهایت سرنوشت‌ساز است.

این منبع افزود: مساله محور فیلادلفیا (صلاح‌الدین) هنوز حل نشده و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل حاضر به عقب‌نشینی از موضع خود در این باره نیست و بر سیطره اسرائیل بر منطقه مرزی بین مصر و نوار غزه اصرار دارد. در حالیکه اسرائیل بر کاهش نیروهایش در این محور پافشاری می‌کند، مصر و حماس بر خروج کامل اسرائیل از این منطقه اصرار دارند.

یک منبع مصری نیز گفت که مذاکرات با هیأت اسرائیلی در قاهره با وجود اینکه ساعت‌های زیادی به طول انجامید اما هیچ گونه پیشرفتی حاصل نکرد.

به گفته این منبع، مذاکرات حول محور حضور نظامی رژیم اسرائیل در محور صلاح‌الدین بود و این رژیم همچنان بر حضور نظامی و کنترل منطقه مرزی بین مصر و نوار غزه اصرار دارد.

نشست طرف های میانجی‌گر برای پایان دادن به جنگ علیه نوار غزه از طریق دستیابی به توافق برای آتش بس و تبادل اسیران بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس روز جمعه در دوحه قطر برگزار شد. کشورهای قطر، مصر و آمریکا به عنوان میانجی‌های مذاکرات آتش بس سپس در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که مقامات بلندپایه سه کشور به عنوان میانجی، با هدف دستیابی به توافق برای آتش بس در نوار غزه و آزادی اسیران، در گفت وگوهای فشرده‌ای شرکت کردند و این گفت وگوها در فضایی جدی و سازنده برگزار شد.

به رغم اینکه رسانه های رژیم صهیونیستی و برخی مقامات آمریکایی از پیشرفت در دور جدید مذاکرات در دوحه سخن گفتند، منابع جنبش حماس با رد این ادعا گفتند که مذاکرات نتیجه ای در بر نداشته است. جنبش حماس بر لزوم فشار بر کابینه نتانیاهو برای تن دادن به پیشنهاد قبلی مورد توافق تاکید دارد.

رسانه های رژیم صهیونیستی روز گذشته گزارش دادند که آمریکا پیشنهاد جدیدی موسوم به «پیشنهاد بهبودیافته» به مذاکره کنندگان در نشست اخیر در دوحه قطر ارایه کرده است.

جنبش حماس بر لزوم آتش بس پایدار، لزوم عقب نشینی کامل ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه و بازگشت آزادانه آوارگان فلسطینی از جنوب و مرکز نوار غزه به خانه های خود در شمال این منطقه از طریق محور نتساریم و کنترل فلسطینی ها بر محور صلاح الدین بدون حضور ارتش رژیم صهیونیستی تاکید دارد.

منبع: ایرنا

741529