بازداشت چند صهیونسیت در اسرائیل به اتهام همکاری با ایران

یک تبعه رژیم صهیونیستی به اتهام همکاری با یک مأمور اطلاعاتی ایران از طریق تلگرام در مقابل دریافت ارز دیجیتال، دستگیر شد.
تصویر بازداشت چند صهیونسیت در اسرائیل به اتهام همکاری با ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل با انتشار این خبر نوشت: این مرد اسرائیلی با نام «ادن داباس» متهم شده که برای مأمور اطلاعاتی ایران، کارهای تبلیغاتی و عملیاتی انجام می‌داده است. او پلاکاردهایی با محتوای ضد اسرائیلی را در معابر نصب کرده و گزارش اقدام خود در این‌باره را برای طرف ایرانی فرستاده است.

دادستانی اسرائیل اعلام کرد که این شهروند اهل «رامات گان» دیروز به علت ارتباط با یک مأمور ایرانی و دریافت ارز دیجیتال در مقابل انجام برخی کارها بازداشت شده است. دادستانی می‌گوید متهم، دارای پروفایل‌های متعددی در پیام‌رسان تلگرام بوده و از این طریق با مأمور اطلاعاتی ایران تماس داشته است. مأمور ایرانی وظایفی را به داباس محول کرده و به او دستور داده تا لباس مبدل بخرد، و ارتباط خود را مخفی نگه دارد و پیام‌های رد و بدل شده در چت‌هایش را پاک کند.

روزنامه صهیونیستی با اشاره به تکرار روند استخدام جاسوس از سوی ایران می‌افزاید: اتهامات مشابهی در ماه‌های اخیر علیه چند اسرائیلی دیگر مطرح شده است. ارتباط بین داباس و مأمور ایرانی از دو ماه قبل آغاز شده و تا ماه آگوست ادامه یافته است. داباس طی این دو ماه، چند هزار دلار ارز دیجیتال دریافت کرده است. او از اولین تماس می‌دانسته که با مأمور ایرانی طرف است وکارهایی را که به انجام می‌رساند، از طرف دشمن اسرائیل خواسته می‌شود.

اولین کاری که به داباس محول شده این بود که پوسترهایی با دست‌های خونین و نوشته «در سمت درست تاریخ باش» بسازد و در معابر عمومی نصب کند.

کیفرخواست دادستانی اسرائیل همچنین ادعا کرد: داباس در طی ۲ ماه همکاری، پوسترهای زیادی درست کرده و نصب نموده، از جمله پوسترهایی که به انقلاب مسلحانه در اسرائیل تشویق می‌کرده است. یکی دیگر از اقدامات مجرمانه وی، راه‌اندازی گروه تلگرامی با نام «ارتش خلق» است که به منظور استخدام افراد بیشتر و انجام اقدامات مشابه صورت گرفته است.

مأمور ایرانی همچنین از ادن داباس خواسته بود عروسکی پُر شده را بخرد، سر آن را ببِرد و همراه با چاقو و پیامی تهدیدآمیز به «یکی از مقامات یک برنامه مهم امنیتی» تحویل دهد. متهم همان‌گونه که از او خواسته شده بود، اقدام کرد، اما به جای اینکه آن را به هدف مورد نظر برساند، بسته را بیرون در ورودی خانه پدرش گذاشت و عکسی را برای مامور فرستاد تا او فکر کند که کار را انجام داده است.

به گزارش تایمز اسرائیل، دادستانی همچنین عنوان می‌کند: به داباس گفته شده بود جنگل آتش بزند، شیشه‌های ماشین‌ها را بشکند، گرافیتی‌هایی با مضمون دعوت به انقلاب مسلحانه منتشر کند، ماشین‌ها را آتش بزند و پول‌هایی را در ۳ نقطه پنهان کند، اما او انجام این کارها را نپذیرفته است. داباس در عین حال به داشتن کوکائین متهم شده، هرچند که ظاهراً به همکاری با مأمور ایرانی نداشته ارتباط ندارد.

تایمز اسرائیل یادآور شده که ۳ صهیونیست دیگر در ماه ژوئیه به ظن انجام کارهای مشابه برای مامور ایرانی دستگیر شدند. یکی از آنها با نام «الیملک استرن» از شهر «بیت شمش» متهم شده و ۲ نفر دیگر پس از بازجویی آزاد شدند.
سرویس شین‌بت (سرویس امنیت و اطلاعات داخلی اسرائیل) و پلیس به صهیونیست‌ها هشدار داده‌اند که ارتباط مجازی با نیروهای ایرانی نداشته باشند.

منبع: کیهان

741559