انفجارگازشهری درمهمانسرا یک نفررا راهی بیمارستان کرد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: صبح امروز حادثه انفجار توأم با حریق در مهمانسرایی واقع در در خیابان صائب اصفهان حوالی آرامگاه صائب یک نفر را راهی بیمارستان کرد.
تصویر انفجارگازشهری درمهمانسرا یک نفررا راهی بیمارستان کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ محمد شریعتی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار کرد: ساعت 7 و 8 دقیقه صبح امروز حادثه انفجار توأم با حریق در یک مهمانسرا واقع در خیابان صائب اصفهان حوالی آرامگاه صائب به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اعلام شد.

وی با اشاره به اعزام آتش‌نشانان از ایستگاه‌های یک و ۱۴ به محل حادثه افزود: پس از رسیدن نیروهای عملیاتی سازمان به محل حادثه مشخص شد که پس از تحویل یکی از اتاق‌های این مهمان‌پذیر توسط مهمان، به محض ورود نیروی خدماتی برای نظافت به دلیل نشت و تجمع گاز شهری، حادثه انفجار توأم با حریق اتفاق افتاده است.

شریعتی بیان کرد: بر اثر انفجار این نیروی خدماتی دچار سوختگی درجه یک می‌شود و قسمت‌هایی از سوئیت که به عنوان مهمانسرا مورد استفاده قرار می‌گرفته به طور کامل تخریب شده و مقدار قابل توجهی از اثاثیه آسیب دیده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: محل حادثه توسط آتش‌نشانان ایمن‌سازی و فرد حادثه‌دیده که آقایی حدود ۵۰ ساله بود را از داخل ساختمان خارج کرده و تحویل امدادگران اورژانس شد.

وی تصریح کرد: نشت و تجمع گاز شهری در این حادثه محرز است اما اینکه به چه شکل جرقه و یا شعله‌ای به آن رسیده که سبب انفجار شده تحت بررسی است.

شریعتی خاطرنشان کرد: در فضاهای بسته چنانچه گاز سی ان جی و یا حتی ال پی جی در محیط منتشر شود و 21 درصد محیط را پر کند، اگر چراغی روشن شود و یا موتور یخچالی استارت بخورد و یا پیلوت آبگرمکن یا پکجی روشن باشد، سبب انفجار می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: به شهروندان توصیه می شود نکات ایمنی را در استفاده از لوازم گازی جدی بگیرند و عدم استفاده از وسایل گاز سوز استاندارد و یا استفاده از شیلنگ گاز بدون بست می‌تواند سبب نشت گاز و عواقب جبران ناپذیری شود.

منبع: آتش نشانی

741263