واکنش اروپایی‌ها به دور تازه مذاکرات جنگ غزه

وزیران خارجه انگلیس، آلمان، فرانسه و ایتالیا در بیانیه‌ای مشترک از دور تازه گفتگوها برای دستیابی به آتش‌بس در غزه حمایت کرده‌اند.

تصویر واکنش اروپایی‌ها به دور تازه مذاکرات جنگ غزه

به گزارش سایت خبری پرسون، شنبه ۲۷ مرداد، وزارت خارجه ۴ کشور اروپایی انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا در بیانیه‌ای مشترک از سوی وزرای خارجه خود اعلام کردند که «قویاً از تلاش‌های میانجی‌گری مستمر آمریکا، مصر و قطر برای انعقاد توافقنامه آتش‌بس و آزادی اسرا» حمایت می‌کنند و نسبت به «رویکرد سازنده اتخاذ شده»، دلگرم هستند.

در بخش دیگری از بیانیه مشترک این ۴ کشور آمده است: «ما از ادامه یافتن کار فنی پیرامون مفاد بشردوستانه و ترتیبات خاص مربوط به اسرا و بازداشت شدگان و تلاش مقامات ارشد برای انعقاد توافق‌نامه پیش از روزهای پایانی هفته، استقبال می‌کنیم.»

وزیران خارجه ۴ کشور در بخش دیگری از بیانیه خود خواستار «تعامل مثبت و انعطاف پذیر» در روند مذاکرات و جلوگیری از هرگونه «اقدام تنش آمیز و تشدید کننده که چشم انداز صلح را تضعیف می‌کند» شدند و اعلام کردند که شرایط منطقه «بسیار خطرناک است و مسائل بسیاری به این توافق بستگی دارد.»درخواست کشورهای اروپایی از طرفین برای «تعامل مثبت و انعطاف پذیری» درحالی است که به اذعان رسانه‌های غربی، رژیم صهیونیستی با معرفی شروط جدید در روند مذاکرات، مانع دستیابی به آتش بس شده است.

بطوریکه طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات حماس می‌گویند این گروه شروط جدید رژیم صهیونیستی در پیشنهادی که در جریان مذاکرات در دوحه برای دستیابی به آتش‌بس در غزه مطرح شده است، نخواهد پذیرفت.

یک منبع مطلع روز جمعه به خبرگزاری فرانسه گفت شروط جدید رژیم صهیونیستی شامل حفظ نیروها در داخل غزه و در مرز با مصر می‌شود، در حالی که حماس خواستار «آتش‌بس کامل، خروج کامل از نوار غزه، بازگشت عادی آوارگان و یک توافق (اسرای) بدون محدودیت» است.

دور جدید مذاکرات آتش‌بس غزه روزهای پنجشنبه و جمعه در دوحه برگزار شد و سه کشور مصر، قطر و آمریکا میانجیگران آتش‌بس غزه با صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند مقامات ارشد سه کشور میانجی پیش از پایان هفته آینده در قاهره نشست خواهند داشت و میانجی‌ها در روزهای آینده به کار بر روی جزئیات اجرای پیشنهاد آتش‌بس در غزه ادامه خواهند داد.

منبع: ایسنا

741192