طرح‌های مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه

هنگام خرید مبل برای طراحی داخلی منزل، «راحتی» از همه‌چیز مهم‌تر است؛ اما در وهله دوم، دو معیار زیبایی و کیفیت هستند که شخصیت مبل را تعیین می‌کنند.
تصویر طرح‌های مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه

به گزارش سایت خبری پرسون، ممکن است خریداران هنگام انتخاب از میان هزاران طرح مبلمان، کمی سردرگم شوند. در این مقاله، ۳۰ مورد خاص از انواع مبل شیک و مدرن، سنتی، باله‌ای، چسترفیلد، فوتان و ... همراه با خصوصیات و کاربردهایشان، معرفی می‌شوند.

۷ نکته مفید و کوتاه برای انتخاب مبلمان در طراحی داخلی

هر شخص، هدف معینی از انتخاب مبلمان دارد. برخی به دنبال راحتی هستند و عده‌ای دیگر، بر سبک خاص یا کاربرد خاصی تمرکز می‌کنند یا فقط به‌روز بودن و خرید جدیدترین مبل راحتی برایشان اهمیت دارد. به‌طورکلی، اگر ۷ معیار راحتی، اندازه، طرح، جنس، رنگ، سبک زندگی و خدمات فروشنده را در نظر بگیریم، انتخاب و خرید بهتری خواهیم داشت.

راحتی

هدف از خرید مبل، راحتی افراد هنگام استفاده از آن است. بنابراین، ابتدا باید راحتی را در نظر گرفت و سپس به سراغ معیار‌هایی مانند کیفیت و زیبایی رفت. ابعاد مبلمان می‌بایست با ابعاد بدن کسانی که از آن استفاده می‌کنند، بیشترین تناسب را داشته باشد. در صورت نیاز، لازم است تا کم‌توانی‌های جسمی افراد هنگام خرید مبل، لحاظ شود. البته حس خریدار به مبل موردنظرش نیز یکی از مهم‌ترین معیار‌ها است.

اندازه مبل و مساحت اتاق

یک مبل خوب، فضای کافی برای نشستن تعداد افراد موردنظر را فراهم می‌کند. همچنین رفت‌وآمد در محیط اتاق را سخت یا محدود نمی‌کند. اگر مبل شیک و مدرن یا سنتی و دیگر طرح‌ها را خریداری می‌کنید، ابعاد آن همیشه باید با ابعاد کلی اتاق، همخوانی داشته باشد. همچنین فضای کافی برای قرار دادن میز باید در نظر گرفته شود. یک ست مبلمان استاندارد، دید افراد به قسمت‌های مختلف فضای اتاق را مختل نمی‌سازد.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

طرح‌های مبلمان

هزاران طرح مبلمان در دسته‌بندی‌های مختلفی مانند لوکس، خودمانی، رسمی، کلاسیک، مدرن، سبک و … وجود دارد. افراد می‌توانند به توجه به سلیقه شخصی، سبک طراحی داخلی منزل و ترند‌های روز، مناسب‌ترین و جدیدترین مبل راحتی را برگزینند. مبل‌های ارگونومیک نیز نوع خاصی هستند که به شکل استاندارد و تاییدشده، سلامت جسم را تضمین می‌کنند.

جنس و روکش

جنس مبلمان، باید دوام خوبی داشته باشد و به‌خصوص هنگام تمیزکاری، آسیب قابل‌ملاحظه‌ای نبیند. برای مثال، چرم، ماده بادوامی برای مبل به شمار می‌رود؛ هرچند قیمت نسبتا بالایی دارد. برای انواع مبل شیک و مدرن پارچه‌ای، می‌توان رومبلی‌های بادوام تهیه کرد. آنگاه نیاز به شستشو کاهش می‌یابد و دوام مبل بالا خواهد رفت.

رنگ

رنگ مبل، نباید با رنگ‌بندی کلی اتاق تضاد پیدا کند. اگر درباره رنگ مطمئن نیستید، رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، کرم، سفید یا قهوه‌ای، انتخاب‌های مطمئن‌تری هستند و با بیشتر اتاق‌ها، همخوانی خواهند داشت. البته بسته به سبک طراحی داخلی، رنگ مبل می‌تواند بولد، کروماتیک، مونوکروم یا به‌صورت الگودار و چند رنگ باشد.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

سبک زندگی

اینکه چگونه قرار است از مبل‌ها استفاده شود، به سبک زندگی افراد بستگی دارد. آیا مبل‌ها فقط هفته‌ای یک‌بار برای تماشای فیلم مورداستفاده قرار می‌گیرند یا به‌طور دائمی برای نشستن یا خوابیدن به کار خواهند رفت؟ در حالت دوم، باید به دوام مبل خود بیشتر توجه کنید.

اگر رفت‌وآمد زیادی پیرامون مبل صورت می‌گیرد، بهتر است با خرید مبل نرم و منحنی، احتمال برخورد و آسیب‌دیدگی را کاهش دهید. همچنین مبل شیک و مدرن برای افراد دارای سبک زندگی مدرن مناسب است و مبل‌های سنتی، برای افراد سنتی بهتر هستند.

تست و امکان ارجاع

خوب است پیش از خرید، مبل را در محل قرارگیری‌اش تصور کنید یا پس از خرید، مبل‌ها را در فضا بچینید. سپس بررسی کنید که آیا همه کاربرد‌های موردنظر شما را برآورده می‌سازد و هیچ خطای پیش‌بینی‌نشده‌ای وجود ندارد؟ در غیر این صورت، می‌توانید مبل را به فروشنده ارجاع دهید. قبل از خرید نهایی مبل، از امکان ارجاع آن اطمینان حاصل کنید.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

۳۰ طرح مبلمان جدید و جذاب

افراد مختلف ممکن است انواع مبل U شکل، L شکل، نیم‌دایره‌ای یا گوشه‌ای را بیشتر بپسندند. برخی نیز حتما باید در خانه‌شان مبل شیک و مدرن انگلیسی، آتیکوس یا لاسون بگذارند یا فقط به دنبال جدیدترین مبل راحتی از نوع کابوریول می‌گردند. البته نباید در انتخاب مبلمان، چشم‌بسته عمل کرد؛ زیرا هر طرح مبلمان، کاربردها، خصوصیات فنی و جلوه‌های ظاهری مخصوص به خود را دارد.

مبل U شکل قطعه‌ای

مبل U شکل، همان مبل L دوطرفه است. قطعه‌ای بودن این مبل، حس نظم را به وجود می‌آورد و لمسه کوبی آن، حس لوکسی را القا می‌کند. برخی مدل‌ها از بازویی‌های قابل تنظیم نیز برخوردار هستند که میزان راحتی افراد را افزایش می‌دهد.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

طرح مبلمان تاکسیدو چرمی

فرم جعبه‌ای کلاسیک و لبه‌های نرم، از ویژگی‌های طرح تاکسیدو هستند. جنس چرم و رنگ مشکی یا قهوه‌ای، برای این طرح بسیار مناسب خواهد بود. زوایای دقیق و طراحی شسته‌رفته در مبل تاکسیدو، آن را به یک انتخاب عالی برای ایجاد جو رسمی یا آکادمیک درون منزل تبدیل می‌کند.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

طرح مبلمان باله‌ای

در طراحی این مبل، از شکل باله هواپیما الهام گرفته شده است. بعضی از انواع مبل باله‌ای، قابلیت جداسازی و چینش به‌صورت دلخواه را دارند. این طرح برای سبک طراحی داخلی معاصر و سبک مینیمالیستی، گزینه‌ای خاص به‌شمار می‌رود.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

مبل‌های دیوان

مبل‌های طرح دیوان، شبیه به تخت‌های بایتاک مربوط به مراسم‌های دینی هندو طراحی شده‌اند. این مبل شیک و مدرن، تکیه‌گاه بلندی ندارد. برای تکیه‌گاه آن، از انواع بالش چسبیده یا جدا مورد استفاده قرار می‌گیرد. سبک معماری معاصر، بیشترین نزدیکی ظاهری را به این طرح خواهد داشت.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

مبل شیک و مدرن مدل استراحت یا لانجر

لانجر به مبل‌هایی می‌گویند که همه ویژگی‌هایشان شبیه به صندلی‌های راحتی کلاسیک است، اما به دلیل طول متفاوت، امکان دراز کشیدن روی آنها وجود دارد.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

مبل نیم‌دایره قطعه‌ای

مبل‌های نیم‌دایره یا منحنی، محیط اتاق پذیرایی را نرم می‌کنند و حس خشکی را که ممکن است در خطوط صاف فضا وجود داشته باشند، خنثی می‌سازند. انواع قطعه‌ای یا قسمت‌بندی شده این مبل، جذاب‌تر و کاربردی‌تر خواهند بود.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

مبل چسبیده دیواری

طرح‌های دیواری، جدیدترین مبل راحتی هستند که به دلیل اشغال فضای کم، برای اتاق‌های کوچک مناسب خواهند بود. این نوع مبل‌ها، به شکل سکو، دورتادور اتاق، چسبیده به دیوار نصب می‌شوند و امکان رفت‌وآمد آسان، هم‌نشینی و استراحت را به بهینه‌ترین حالت فراهم می‌کنند.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

سنگی ترکیبی برای حیاط

قرار دادن مبل‌های معمولی در دل طبیعت و در فضا‌هایی مانند حیاط ساختمان، هماهنگی ظاهری خوبی ایجاد نمی‌کند. ضمنا، مبل‌های معمولی در فضای بیرون، زود فرسوده و خراب می‌شوند. در عوض، می‌توان طرح مبل را با سنگ ساخت. سپس تشک‌ها و بالش‌هایی با جنس مقاوم، روی آن قرار داد.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

مبل کلاسیک ۱۹۴۰ حصیری

طرح حصیری ۱۹۴۰، حس ایام قدیم و نوستالژی را در افراد زنده می‌کند. تکیه‌گاه مبل از جنس حصیربافی است که هوا را به کمر می‌رساند و جلوی تعریق را می‌گیرد. این طرح مبلمان، برای سبک طراحی داخلی کلاسیک بسیار مناسب خواهد بود.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

چوبی سنتی

به‌خصوص برای خانه‌های که به سبک سنتی ایرانی طراحی شده‌اند، مبل‌های چوبی می‌توانند گزینه جذابی باشند. طرح مبلمان چوبی سنتی، همراه با روکش‌های دست‌بافت و الگو‌های محلی، حس نابی را به‌وجود می‌آورد که در کمتر طرحی می‌توان مشاهده کرد.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

جدیدترین مبل راحتی متغیر درازکش

مبل‌های درازکش، برای افرادی مناسب هستند که در طول روز با خستگی زیادی روبرو می‌شوند و می‌خواهند فورا از حالت نشسته به درازکش تغییر حالت دهند. مبل‌های درازکش در انواع مختلفی مورد تولید قرار می‌گیرند، اما معمولا فرم آنها حجمی و پف‌دار است.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

چسترفیلد

مبل‌های چسترفیلد، بسیار کم‌حجم و عاری از هرگونه شلوغی هستند. خطوط صاف و زوایای تیز همراه با کمی انحنا، از ویژگی‌های مهم آنها به شمار می‌رود، اما میزان راحتی در این مبل‌ها نیز مناسب است. تکیه‌گاه‌های این طرح مبلمان همیشه لمسه کوبی می‌شوند. سبک‌های مینیمال، معاصر و کلاسیک با مدل چسترفیلد کاملا همخوانی دارند.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

جدیدترین مبل راحتی تخت گونه قطعه‌ای دوسویه

این مبل شیک و مدرن، سبک نشستن L را به شیوه‌ای جذاب در داخل منزل برقرار می‌سازد. ساکنان با وجود مبل تخت گونه دوسویه، به‌راحتی امکان تغییر حالت از نشستن به درازکش یا ایستاده را خواهند داشت. مبل‌های تخت‌گونه، کمترین حجم تکیه‌گاه را دارند؛ به همین دلیل، از شلوغی فضا می‌کاهند.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

حصیری کلاسیک

انواع گوناگون این مبل‌ها با سبک‌های طراحی داخلی مختلف همخوانی دارد؛ اما یک نکته مشترک میان همه آنها وجود دارد: سازگاری با طبیعت. بنابراین، به‌ویژه برای طراحی داخلی بیوفیلیک، فوق‌العاده جذاب خواهند بود. وزن سبکی که طرح مبلمان حصیری کلاسیک دارد، آن را برای جابه‌جایی درون منزل و تغییر مکرر دکوراسیون مناسب می‌سازد.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

مبل شیک و مدرن ساده با تکیه‌گاه کوتاه

برای انواع خاصی از مبل، تکیه‌گاه کوتاهی در نظر گرفته می‌شود. این مبل‌ها به‌ویژه برای فضا‌های کوچک مناسب هستند و ارتباط بصری را بین نواحی مختلف فضا تقویت می‌سازند. انواع طرح مبلمان با تکیه‌گاه کوتاه، معمولا ساده و مینیمالیستی هستند. برای افزایش پویایی بصری، می‌توان از رومبلی با الگو‌های خیره‌کننده برای آن استفاده کرد.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

مبل L لمسه کوبی تخت گونه

مبل‌های L لمسه کوبی تخت گونه، چند مزیت را هم‌زمان در خود دارند. این مبل‌ها، فضا را لوکس نشان می‌دهند و درعین‌حال، سطح راحتی بالایی برای افراد فراهم می‌کنند. جدیدترین مبل راحتی L لمسه کوبی تخت‌گونه، آن‌هم با رنگ‌هایی، چون کرم یا بنفش، می‌تواند به‌ویژه برای سبک گلم هالیوود عالی باشد.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

طرح مبلمان فوتان فوق راحت

مبل‌های طرح فوتان، به‌راحتی فوق‌العاده خود معروف هستند. این مبل‌ها جهت حرکت آزادانه‌تر افراد، معمولا بازویی ندارند یا بازویی‌شان کوتاه و کم‌حجم است. تکیه‌گاه بسیاری از مبل‌های فوتان، کمی به عقب زاویه پیدا می‌کند تا تجربه نشستن آسوده‌تری را رقم بزند. فوتان، جدیدترین مبل راحتی در این روز‌ها است که با سبک طراحی داخلی معاصر کاملا هماهنگی دارد.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

سبک مدرن مدولار

سبک طراحی داخلی مدرن، برای شمار بالایی از خانه‌ها انتخاب می‌شود، اما انتخاب مبل شیک و مدرن برای این سبک، همیشه یک چالش بوده است. مبل مدرن مدولار، از قطعات دارای قابلیت جداسازی و بازچینش تشکیل می‌شوند. بدین ترتیب، افراد امکان تغییر دکوراسیون را به‌سادگی پیدا می‌کنند. این مبل‌ها با خطوط صاف و فرم‌های ساده سبک مدرن، هماهنگی خوبی دارند.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

جدیدترین مبل راحتی سبک معاصر کید

مبلمان طرح کید (Cade)، پایه‌های فلزی و تشک‌های بسیار نرم و ارتجاعی دارد. ظاهر شسته‌رفته، اما پویای آن، گویی فقط برای سبک طراحی داخلی معاصر ساخته شده است. طرح کید، یک انتخاب مطمئن و رضایت‌بخش برای سبک‌های مدرن و مینیمال نیز خواهد بود.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

کمرشتری پرآذین

قسمت تکیه‌گاه در این مدل، قوسی شبیه به کمر شتر دارد که فرمی ارگانیک است و با طراحی بیوفیلیک منزل، تناسب خواهد داشت. رنگ طلایی در این طرح مبلمان و کنده‌کاری‌ها، حس شاهانه‌ای به آن می‌بخشند.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

مبل پاتختی کم ارتفاع

این نوع فشرده از مبل، می‌تواند هم به‌عنوان ست مبل در گوشه‌های دنج منزل و هم مبل پایین تخت‌خواب مورداستفاده قرار گیرد. ارتفاع آن با ارتفاع تخت خواب یکی شده است تا دید افراد را از روی تخت کاهش ندهد.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

بریجواتر فوق راحت

جدیدترین مبل راحتی از نوع بریجواتر (Bridgewater) با تم خودمانی و امکانات راحتی ارتقایافته، می‌تواند تقریبا در هر خانه‌ای با هر سبک طراحی داخلی بدرخشد. یک رومبلی بنفش لاکچری و تعدادی بالش خوش‌طرح، ظاهر آن را بیش‌ازپیش ارتقا خواهند داد.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

دونفره عاشقانه

مبل‌های دونفره عاشقانه، فضای کافی برای دو نفر را فراهم می‌کنند، اما به‌گونه‌ای که هیچ فاصله‌ای بین آنها نباشد. این طرح مبلمان، به‌طور خاص برای عاشقان طراحی شده است. امکان خرید مبل عاشقانه هم به‌صورت ست با مبلمان اصلی پذیرایی و هم جداگانه برای فضا‌های خصوصی وجود دارد. به‌عنوان نمونه، طرح مینیمال آبی‌رنگ آن با لبه‌های صاف، در خانه‌ای با سبک طراحی داخلی مینیمال و کروماتیک، به‌خوبی خواهد درخشید.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

سبک دورتادوری

مبل‌های دورتادوری، به‌ویژه برای اتاق‌های پذیرایی با مساحت کم، بسیارعالی خواهند بود. این نوع مبل شیک و مدرن، تمام کناره‌های دیوار را در یک فضا، می‌پوشاند. درنتیجه، فضای کمی اشغال می‌کند و حداکثر جای ممکن برای نشستن را فراهم می‌سازد. وسط مبل‌ها، بهتر است با پاف و میز‌های گرد از جنس نرم پوشیده شود تا احتمال ضربه به حداقل برسد.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

جدیدترین مبل راحتی کابوریول

کابوریول، به مبل‌هایی می‌گویند که تکیه‌گاه پشتی و بازویی آنها، به‌صورت یکپارچه به هم اتصال دارد. کابوریول در انواع مختلفی تولید می‌شود که برای سبک‌های طراحی داخلی مختلف مناسب است: فرانسوی، کلاسیک، مدرن، سنتی، مینیمال و … البته سبک معاصر کابوریول، یکی از جذاب‌ترین مدل‌ها به شمار می‌رود. این سبک از سطح راحتی خوب و قابلیت هماهنگ‌سازی ظاهری با محیط اتاق برخوردار است.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

طرح مبلمان روزتخت

مدل روزتخت یا Daybed، از تخت‌های سنتی که جهت استراحت روزانه استفاده می‌شده‌اند، الهام گرفته شده است. آن را در انواع سبک‌های سنتی و مدرن تولید می‌کنند. مبلمان روزتخت، ظاهر سبک و خلوتی دارد و انسان را به چرت زدن روزانه یا هم‌نشینی شبانه دعوت می‌کند. روزتخت سنتی، جدیدترین مبل راحتی است که در سبک طراحی داخلی کلاسیک یا سنتی، بهترین عملکرد خود را خواهد داشت.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

مبل‌های گوشه‌ای

مبل‌های گوشه‌ای، به‌طور خاص برای فضا‌هایی مانند گوشه پذیرایی، هال یا اتاق‌خواب طراحی می‌شوند. این مدل مبل شیک و مدرن، به شکل یک زاویه با دو ضلع به هم چسبیده است. این مبل‌ها می‌توانند با مبلمان اصلی ست باشند یا نباشند و امکان استفاده از آنها حتی به‌عنوان مبلمان اصلی منزل نیز وجود دارد. سفارش طراحی مبل گوشه‌ای، معمولا به‌طور اختصاصی توسط خریداران انجام می‌شود تا با ابعاد فضای موردنظر آنها، انطباق کاملی پیدا کند.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

لاسون رنگی

مبل‌های لاسون، دارای ساختار جعبه‌ای و تکیه‌گاه‌های نسبتا کم ارتفاع هستند. این مبل‌ها، به‌طور خاص ازنظر سطح راحتی بسیار خوب عمل می‌کنند و به‌طور ویژه روی خصوصیات فنی بالش‌های آنها کار می‌شود. بالش‌ها معمولا جداشدنی هستند. مبل شیک و مدرن لاسون با رومبلی‌های خوش‌طرح چند رنگ، می‌تواند فضای هر خانه‌ای را گرم و صمیمی سازد.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

مبل انگلیسی

مبل‌های انگلیسی را می‌توان در بسیاری از سبک‌های طراحی داخلی استفاده کرد، اما بیشترین میزان هماهنگی آنها با سبک کلاسیک اتفاق می‌افتد. این مبل‌ها از سطح راحتی فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند. بازویی مبلمان انگلیسی معمولا کوتاه، بالشتی و استوانه‌ای است و به‌خوبی دست‌ها را استراحت می‌دهد. تکیه‌گاه مایل به عقب و خمیدگی خاص کناره‌ها، از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد این طرح مبلمان به شمار می‌روند.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

طرح آتیکوس

آتیکوس، حاصل اندیشه طولانی‌مدت طراحان بزرگ در صنعت مبلمان است. آنها می‌خواسته‌اند تا یک طرح شسته‌رفته، خانوادگی و مدرن ارائه دهند. آتیکوس، به‌عنوان جدیدترین مبل راحتی، انتخابی مطمئن برای خانه‌های امروزی خواهد بود.

۳۰ طرح مبلمان متنوع برای هر سبک و سلیقه (دکوبوم)

جمع‌بندی

اگر به دنبال مبلی مطمئن می‌گردید که با بیشتر آپارتمان‌های امروزی همخوانی داشته باشد، انواع مبل انگلیسی، کید، آتیکوس و نیم‌دایره‌ای قطعه‌ای را پیشنهاد می‌کنیم. برای افرادی که به‌دنبال جدیدترین مبل راحتی با ظاهری پویا، جذاب و خاص هستند، طرح مبلمان کابوریول، باله‌ای، فوتان و چسترفیلد پیشنهاد می‌شود. مبل شیک و مدرن دیوان نیز یکی از به‌روزترین ترند‌های مبلمان است.

منبع: دکوبوم

741148