پزشکیان:

باید بین مردم خلق امید کنیم

رئیس جمهور در مجلس گفت: دولت، خود را دولت همه ملت ایران می‌داند و موظف به تأمین حقوق شهروندی ایرانیان است و ملتزم به اولویت منافع ملی است.
تصویر باید بین مردم خلق امید کنیم

به گزارش سایت خبری پرسون، مسعود پزشکیان در جلسه علنی بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم طی سخنانی بیان کرد: باید به شرایط خطیر موجود درخصوص زندگی مردم دقت داشته باشیم و خواست ملت، تحول و تغییر است.

وی افزود: امروز در فرصت خلق امید و وفاق برای عبور از تنگناهای پیشروست؛ فرصت برآمده از انتخابات میدان جدید همراهی و همکاری ملی درون حکومت، بین حکومت و جامعه و درون جامعه است. دولتی که امروز به مجلس معرفی شده، دولت وفاق ملی است. این دولت خود را دولت همه ملت ایران می‌داند و موظف به تأمین حقوق شهروندی ایرانیان است و ملتزم به اولویت منافع ملی است.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: التزام به قانون اساسی، اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و تحقق برنامه هفتم توسعه محورهای همگرایی بین دولت و سایر قوا و ارکان نظام است. امروز روز آزمون عرصه‌ی این همگرایی است. باید بین مردم خلق امید کنیم و از این امید پاسداری کنیم. باید فهم مشترکی از این وضعت برای پاسخگویی به خواسته‌های مردم داشته باشیم.

پزشکیان گفت: مردم در وضعیت سخت اقتصادی قرار دارند و بی‌عدالتی در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی وجود دارد و تدابیر جاری قادر به حل مشکلات‌مان نیستند. مردم ما را پاسخگوی نیازهای خود نمی‌بینند و بی‌میلی آنان برای مشارکت پرشورتر در انتخابات نشانه‌ای از این است. البته مردم نشان دادند که به کشور و انقلاب باور دارند و اگر احساس کنند برای‌شان کار می‌شود، امیدوار می‌شوند.

منبع: تسنیم

741081