چه مشکلاتی صادرکنندگان و تولیدکنندگان کشور را رنج می‌دهد؟

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت: مشکلات بانکی و انتقال ارز در شرایط تحریم به شدت صادرکنندگان و تولیدکنندگان کشور را رنج می‌دهد.
تصویر چه مشکلاتی صادرکنندگان و تولیدکنندگان کشور را رنج می‌دهد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، نرگس باقری‌زمردی عصر پنجشنبه در مراسم تجلیل از صنعتگران و صادرکنندگان نمونه استان اردبیل گفت: در دولت چهاردهم انتظار می‌رود با تدبیری شایسته موانع و مشکلات آزاردهنده بانکی و ارزی کشور برطرف شده و شاهد تسهیل‌گری در حوزه تولید و صادرات بیش از هر زمان دیگری باشیم.

وی تصریح کرد: مشکلاتی که امروز صادرکنندگان ما را در عرصه صادرات و واردات رنج می‌دهد، ناشی از تحریم‌ها و برخی بخشنامه‌ها و قوانین خلق الساعه است که انتظار می‌رود در سریع‌ترین زمان این موانع و مشکلات برطرف شود تا فعالان بخش خصوصی بتوانند با تمام توان خود در عرصه تولید و صادرات حضور پیدا کنند.

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت با قدردانی از همراهی و همکاری خوب اتاق‌های بازرگانی در رفع موانع و مشکلات فعالان این عرصه گفت: کشور از سال 97 با مشکلات و چالش‌هایی در حوزه ارتباطات بانکی با سایر کشورها و همچنین قوانین و مقررات سختگیرانه در حوزه ارزی روبه‌رو شده که مهمترین آن مربوط به پیمان‌سپاری ارزی است که انتظار می‌رود با راهکارهای درست در دولت چهاردهم این مانع و مشکل رفع شود.

باقری‌زمردی نگاه تسهیل‌گرانه وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت را در حمایت از فعالان عرصه تولید و صادرات یادآور شد و افزود: با وجود محدودیت‌ها و برخی تنگناها در سال‌های اخیر، صادرکنندگان و واردکنندگان ما سعی کردند با رویکردهای مناسب بخش عظیمی از این مشکلات و سختی‌ها را رفع کرده و زمینه تقویت نظام اقتصادی و تولید ثروت را در کشور به عنوان یک نیاز ضروری فراهم کنند.

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت یادآور شد: در کنار تحریم‌های دشمنان، نباید خود تحریمی‌ها و برخی تنگ‌نظری‌ها تولیدکنندگان و صادرکنندگان را رنج بدهد که در این زمینه انتظار می‌رود موانع و مشکلات یکی پس از دیگری برطرف شود.

منبع: تسنیم

741044