رژیم صهیونیستی از ورود کمک‌ها به غزه جلوگیری کرده‌ است

مدیر دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد رژیم اسرائیل از یکصد روز پیش تاکنون از ورود کامیون‌های حامل کمک‌ها و تجهیزات و مواد پزشکی به این باریکه جلوگیری کرده است.

تصویر رژیم صهیونیستی از ورود کمک‌ها به غزه جلوگیری کرده‌ است

به گزارش سایت خبری پرسون، «اسماعیل الثوابته» در این باره گفت: اشغالگران نظام بهداشتی غزه را نابود کرده و مانع خروج بیش از ۲۵ هزار بیمار به خارج از این منطقه شده‌اند.

مدیر دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه افزود: به دلیل جلوگیری اشغالگران از خروج بیماران و کودکان از این منطقه، بیش از ۱۰۰۰ کودک و بیمار در یکصد روز گذشته به شهادت رسیده‌اند.

این در حالی است که سازمان پزشکان بدون مرز به تازگی در بیانیه ای درباره وضعیت فاجعه بار بیمارستان های نوار غزه هشدار داد و اعلام کرد که بیمارستان های این منطقه فاقد ابتدایی ترین امکانات هستند و در نتیجه تداوم این وضعیت، هر ثانیه تعداد بیشتری از مردم جان خود را از دست می دهند.

این نهاد بین المللی افزود که با هر حمله به نوار غزه، تیم های پزشکی و کادر درمان این منطقه تحت شدیدترین فشارهای غیرقابل تحمل قرار می گیرند.

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که در حدود ۱۰ ماه جنگ رژیم اشغالگر علیه نوار غزه، پزشکان و کادر درمان دچار آسیب‌های روحی شدیدی شده اند، زیرا هیچ جای امنی باقی نمانده و آنها هر روز شاهد شهادت تعداد بیشتری از مردم منطقه هستند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده که منجر به شهادت نزدیک به ۴۰ هزار نفر، زخمی شدن بیش از ۹۲ هزار نفر، ناپدید شدن ۱۰ هزار نفر و نیز کوچ اجباری نزدیک به ۲ میلیون نفر از ساکنان این منطقه شده است.

علاوه بر این، ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شده اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می کند.

باوجود همه این جنایت ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از بیش از ۱۰ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

منبع: ایرنا

740962