نورپردازی با چراغ خطی و ترکیب آن با کناف

چراغ خطی یکی از بهترین تجهیزات روشنایی به شمار می‌روند و در طراحی معماری با کاربری‌های مختلف از جمله مسکونی، اداری و یا تجاری برای ایجاد جلوه‌های بصری و روشنایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
تصویر نورپردازی با چراغ خطی و ترکیب آن با کناف

به گزارش سایت خبری پرسون، به طور کلی به هر چراغی که در آن منبع نور به ‌صورت یک خط و نه به‌ صورت گرد یا مربعی باشد چراغ یا چراغ خطی می‌گویند. تکنولوژی نورهای خطی از یک بدنه آلومینیومی و دفیوزر تشکیل شده است

مزایای چراغ خطی

نورهای خطی علاوه بر ایجاد حس مدرنیته و سادگی مزایای زیادی دارند. مصرف پایین، بازدهی بالا، ایمنی، وزن پایین، کیفیت نور و طول عمر بالا از مهم‌ترین مزایای آن‌ها محسوب می‌شوند.

نصب نورهای خطی به زیبایی و مدرن شدن فضا کمک می‌کند و استفاده از آن‌ها بر روی دیوار می‌تواند جلوه‌های جذاب و منحصر به فردی ایجاد نماید.

همچنین قابلیت تولید چراغ خطی در اشکال و ابعاد مختلف و تنوع گسترده آن، به معماران و طراحان داخلی فرصت پیاده‌سازی طرح‌های خلاقانه و جذاب را خواهد داد.

از دیگر مزایای چراغ خطی کاربرد آن‌ها در انواع فضاها، از داخل تا روی دیوار و زیر کابینت و… است که در بخش‌های مختلف خانه از جمله آشپزخانه، نشیمن، پذیرایی و اتاق خواب با طرح های مختلف کاربرد داشته و قابل اجرا می‌باشد.

ترکیب کناف و چراغ خطی در دکوراسیون داخلی ساختمان

نورپردازی یکی از مهم ترین نیازها برای دکوراسیون داخلی منازل به شمار می رود و شما می توانید از چراغ خطی برای زیبایی بیشتر درون ساختمان استفاده کنید. نورپردازی کناف یکی از مهم ترین نیازهای پیش روی شما می باشد و اصولا باید با چراغ خطی صورت پذیرد. باید در نظر داشته باشید که کناف ها در دیوار و سقف پیاده سازی می شوند و در صورتی که پیاده سازی نورپردازی با دقت بسیار بالایی انجام شود، شما می توانید انتظار داشته باشید که با نورپردازی اصولی، زیبایی ساختمان دوچندان شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در خصوص نورپردازی کناف در اختیار شما قرار دهیم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود.

  • به دلیل مزایا و کاربرد فراوان نورهای خطی در معماری مدرن، استفاده از آن‌ها در نورپردازی داخلی و حتی محوطه محبوبیت فراوانی دارد. به دلیل مزایای چراغ خطی استفاده از این نوع روشنایی در معماری نوین، چه به منظور تامین نور اصلی و چه با اهداف دکوراتیو، افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است.

نورپردازی کناف چیست؟

کناف ها در واقع دکوراسیون داخلی هستند که درون سقف کار می شوند و در واقع یکی از مهم ترین شیوه های در دسترس شما می باشند. در نظر داشته باشید که مدل های مختلفی از کناف برای دیوار و سقف پیاده سازی می شود و می توانیم انتظار داشته باشیم که با نورپردازی اصولی و چراغ خطی می توانیم زیبایی محیط را دوچندان کنیم. به طور کلی کناف ها به دلیل سادگی که دارند کمتر بدون چراغ خطی مورد استفاده قرار می گیرند و معمولا می توان گفت که نورپردازی به صورت اصولی و با استفاده از چراغ های خطی به صورت مخفی برای این دسته از محصولات توصیه می شود. باید در نظر داشته باشیم که قرارگیری چراغ ها و همچنین طراحی نورپردازی در این شیوه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

چرا چراغ خطی برای کناف مناسب است؟

در واقع با چراغ خطی می توانیم نورپردازی یکپارچه دور تا دور کناف را داشته باشیم و همین مسئله باعث می شود تا کاربران بتوانند با خیال راحت از آن استفاده داشته باشند. در کنار این مسئله باید گفت که چراغ خطی به صورت مخفی باید جایگذاری شود و در زمان اجرا، مخاطب تنها هاله ای از نور را مشاهده می کند و مسئله جامعیت و یکپارچگی نور در این مسائل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

کدام ساختمان ها نیاز به چراغ خطی و نورپردازی کناف دارند؟

به طور کلی می توان گفت که ساختمان ها در انواع مسکونی، تجاری و اداری در صورتی که از کناف برای سقف و دیوار خود استفاده کرده باشند نیازمند استفاده از خدمات نورپردازی کناف می باشند که در این راه می توانید از محصولات چراغ خطی و لامپ های LED اکووات استفاده داشته باشید. در نظر داشته باشید که مدل های مختلفی از انواع کناف در بازار عرضه می شوند که همین مسئله باعث می شود نورپردازی در اشکال مختلفی امکان پذیر و در دسترس قرار گیرد.

منبع:صنایع روشنایی اکووات

منبع: شرکت بهین نور سرمد«اکووات»

740745