ارائه خدمات درمانی با بیش از ۱۲ هزار تخت فعال بیمارستانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: اکنون ۱۲ هزار و ۴۷ تخت فعال در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران وجود دارد.
تصویر ارائه خدمات درمانی با بیش از ۱۲ هزار تخت فعال بیمارستانی

به گزارش سایت خبری پرسون، عبدالرضا پازوکی روز دوشنبه در هم اندیشی با اصحاب رسانه که در محل دانشگاه برگزار شد، افزود: اکنون ۴۰ واحد خوابگاه متاهلی داشته و در آینده ۹۰ واحد متاهلی دیگر نیز به این آمار اضافه خواهد شد.

وی بیان کرد: بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهدای سلامت و بیمارستان امام خمینی شهریار پس از ۳۴ سال افتتاح شده است. این دانشگاه رتبه سوم در زمینه تولید مقالات در حوزه جراحی چاقی و متابولیک را کسب کرده است؛ این دانشگاه رتبه اول را بر اساس نظام رتبه بندی تایمز در حوزه شاخص سلامت و رفاه کسب کرده است.

وی افزود: در دولت سیزدهم دو خوابگاه جدید متاهلی راه اندازی شده‌ است؛ اولین بیمارستان مجازی آموزشی کشور همچنین کلینیک پوست با کاربرد هوش مصنوعی و طب باز ساختی راه اندازی شده‌ است.

پازوکی ادامه داد: سامانه جامع اوتیسم راه اندازی و رتبه دانشگاه از ۱۰ به ۵ ارتقاء پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: در دانشگاه علوم پزشکی ایران ، ۵۰ محصول فناورانه تولید و ۳۹ اختراع توسط اعضای هیات علمی و دانشجویان به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: رشته دیپلماسی سلامت برای اولین بار راه اندازی شده‌ است و ظرفیت پذیرش دانشجویان بین الملل از ۶۰۰ به ۲۰۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: اکنون بیش از ۹۰۰۰ مقاله علمی و پژوهشی منتشر شده و آزمایشگاه کنترل ملزومات پزشکی افتتاح شده است.

منبع: ایرنا

740611