درخواست مقام روسیه از سازمان ملل درباره اوکراین

تاتیانا موسکالکووا بازرس حقوق بشر روسیه تهاجم مرزی اخیر نیروهای اوکراینی در منطقه کورسک را وحشیانه خواند و از سازمان ملل خواست تا اقدامات کی‌یف علیه غیرنظامیان محلی را محکوم کند.

تصویر درخواست مقام روسیه از سازمان ملل درباره اوکراین

به گزارش سایت خبری پرسون، موسکالکووا در پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت که با ارسال یک درخواست رسمی از فولکر ترک کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، خواستار محکومیت تهاجم وحشیانه اوکراین به منطقه کورسک روسیه از سوی سازمان ملل شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در جریان حمله نیروهای اوکراین به منطقه کورسک روسیه، هزاران غیرنظامی متضرر شده‌اند، اظهار کرد: سازمان ملل باید اقداماتی را برای جلوگیری از نقض گسترده حقوق بشر در مورد ساکنان منطقه مرزی روسیه که مورد تهاجم نیروهای اوکراینی قرار گرفته‌اند، اتخاذ کند.

به گزارش ایرنا، در بحبوحه بزرگترین حمله اوکراین به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۰)، مسکو در حال مقابله با هزاران سرباز اوکراینی در عمق ۲۰ کیلومتری «کورسک» است.

در همین حال، وزارت اورژانس روسیه گزارش داد که بیش از ۷۶ هزار نفر از مناطق هم مرز با اوکراین در منطقه کورسک در جنوب غربی روسیه، تخلیه شده‌اند.

از سوی دیگر، مسکو روز گذشته (شنبه) سازوکار امنیتی گسترده‌ای را در سه منطقه مرزی این کشور از جمله کورسک، بریانسک و بلگورود که مساحتی تقریبا ۹۲ هزار کیلومتر مربعی را تشکیل می‌دهند، اعمال کرد.

منطقه کورسک روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) هدف حمله گسترده اوکراین قرار گرفت. سامانه پدافند هوایی روسیه ۲۶ هواپیمای بدون سرنشین و چندین راکت را در آسمان این منطقه سرنگون کرد. در جریان این حمله پنج نفر نیز کشته شدند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه (۱۷ مرداد) حمله اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی در منطقه کورسک را محکوم کرد و آن را اقدامی تحریک‌آمیز بزرگ خواند.

پوتین تصریح کرد که اوکراین در حال گلوله‌باران بی‌رویه ساختمان‌های غیرنظامی، مسکونی و آمبولانس‌ها با انواع سلاح‌ها از جمله موشک است.

منبع: ایرنا

740516