وزیر اطلاعات دولت سیزدهم که ابقا می‌شود

فهرست گزینه‌های وزارت دولت چهاردهم نهایی شده و «اسماعیل خطیب » به‌عنوان وزیر اطلاعات پیشنهادی پزشکیان به مجلس معرفی شده است .
تصویر وزیر اطلاعات دولت سیزدهم که ابقا می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، در فهرست اعلام شده هیئت وزیران که مسعود پزشکیان به مجلس ارائه کرده است، «اسماعیل خطیب» وزیر فعلی وزارت اطلاعات به عنوان وزیر پیشنهادی این وزارتخانه در دولت چهاردهم به مجلس معرفی شده است.

سیداسماعیل خطیب در سال ۱۳۴۰ در شهر قائنات متولد شده است. او تحصیلات حوزوی داشته و در کلاس های خارج فقه مقام معظم رهبری حضور داشته است.او همچنین از محضر مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی، آیت الله مکارم شیرازی، و نیز مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی بهره برده است. تحصیلات وی صرفاً در حوزه فقه اسلامی بوده و ارتباطی با مطالعات اطلاعاتی یا علوم سیاسی نبوده است.

پس از شکل گیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطیب از جمله پیشگامان در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و تا سال 1361 در این سازمان حضور داشت. خطیب از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۳۹۸ به عنوان رئیس مرکز حفاظت واطلاعات قوه قضاییه فعالیت می کرد و به عنوان چهره‌ای که مبارزه با فساد را در راس برنامه‌های خود قرار داده بود شناخته می‌شد. وی برای مدتی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) را نیز بر عهده داشته است .

سید اسماعیل خطیب در ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ به دلیل انجام فعالیت سایبری علیه ایالات متحده آمریکا و متحدانش توسط وزارت خزانه داری آمریکا تحریم شد.

منبع: اکوایران

740417