مخالفت آمریکا با عدم حضور نماینده اسرائیل در مراسم یادبود بمباران اتمی

در پی مخالفت آمریکا با تصمیم شهردار «ناگازاکی» برای عدم دعوت رژیم صهیونیستی به مراسم یادبود بمباران اتمی، معترضان حامی فلسطین در مقابل نمایندگی دیپلماتیک واشنگتن در توکیو تجمع کردند.

تصویر مخالفت آمریکا با عدم حضور نماینده اسرائیل در مراسم یادبود بمباران اتمی

به گزارش سایت خبری پرسون، مراسم یادبود بمباران اتمی ناگازاکی توسط آمریکا که در سال ۱۹۴۵ اتفاق افتاد و جان هزاران نفر را گرفت، قرار است روز ۹ اوت (۱۹ مرداد) در این شهر برگزار شود.

«شیرو سوزوکی» شهردار ناگازاکی همزمان با نزدیک‌شدن به زمان برگزاری این مراسم اعلام کرد امسال از رژیم صهیونیستی دعوت نخواهد شد.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، این تصمیم، به خشم کشورهای عضو گروه هفت، از جمله آمریکا و تصمیم احتمالی سفرای آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اتحادیه اروپا، در مراسم یادبود ناگازاکی انجامیده است. نمایندگان اعضای گروه هفت، به جز ژاپن که میزبان مراسم یادبود است، همگی شرط حضور خود در مراسم را به حضور نماینده رژیم صهیونیستی گره زده‌اند.

همین مسئله به شکل‌گرفتن تجمعات عظیم طرفداران فلسطین و مخالفان رژیم صهیونیستی و جنایات این رژیم در ۱۰ ماه اخیر که به شهادت حدود ۴۰ هزار فلسطینی و زخمی شدن ۹۰ هزار تن دیگر منجر شد، انجامیده است.

با توجه به گزارش آناتولی و تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، معترضان با تجمع در مقابل نمایندگی دیپلماتیک واشنگتن در توکیو، شعارهایی در حمایت از فلسطین و ضد رژیم صهیونیستی سر می‌دهند.

طبق گزارش‌ها، پلیس ژاپن مانع نزدیک شدن معترضین به ساختمان سفارت شده است.

سفارت انگلیس در توکیو نیز در امان نمانده است. اطراف این سفارت نیز، به محل تجمعات مشابه تبدیل شده است و مخالفان رژیم صهیونیستی در تجمعات خود، شعارهایی در حمایت از فلسطین سر می‌دهند.

با وجود خشم گروه هفت، شهردار ناکازاکی در اظهاراتی گفت که حذف رژیم صهیونیستی از مراسم امسال به دلیل نگرانی‌های امنیتی بوده و یک تصمیم سیاسی نیست و تصمیم خود را تغییر نخواهد داد.

دولت‌های محلی در شهرهای دوقلو (ناگازاکی و هیروشیما) از زمان جنگ جهانی دوم، پس از اینکه بمب‌های هسته‌ای آمریکا بر هیروشیما، محل اولین بمب اتمی جهان، در ۶ اوت ۱۹۴۵ و سپس ناکازاکی در ۹ اوت به مرگ دست‌کم ۱۴۰ هزار نفر انجامید، مراسم یادبود برگزار می‌کنند.

در تاریخ ۶ اوت، مراسم یادبود هیروشیما بدون نام بردن از آمریکا بعنوان عامل حملات اتمی به شهرهای ژاپن برگزار شد.

منبع: ایسنا

740134