به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار ۱۴۰۳

خالقان تیترهای اول، حقیقت نگاران بی ادعا

روز خبرنگار روزی است که خالقان تیترهای اول نامشان بر صفحه اول رسانه ها می نشینند.! روز خبرنگار نماد حریت و آزادگی خیل عظیم تلاشگران حقیقت نگاری است که برغم تحمل سختی‌ها و درد وآلام ناشی از صعوبت کار در وادی خبر آن را برای مخاطبان شیرین جلوه می دهند تا جانشان لبریز از دانایی و آگاهی شود.
تصویر خالقان تیترهای اول، حقیقت نگاران بی ادعا

به گزارش سایت خبری پرسون، عقیل امامی تحلیلگر مسایل سیاسی و اجتماعی در یادداشتی به مناسبت روز خبرنگار نوشت: هفدهم مرداد روز خاصی برای خبرنگاران است. روزی است که خالقان تیترهای اول نامشان بر صفحه اول رسانه ها می نشینند.!

روز خبرنگار نماد حریت و آزادگی خیل عظیم تلاشگران حقیقت نگاری است که برغم تحمل سختی‌ها و درد وآلام ناشی از صعوبت کار در وادی خبر آن را برای مخاطبان شیرین جلوه می دهند تا جانشان لبریز از دانایی و آگاهی شود. خبرنگاری بی تردید در زمره مشاغل زیانباری است که در گذر زمان خبرنگار را فرسوده و کم رمق می کند اما ثمرات و خروجی کار سخت اطلاع رسانی، هرروز پرجاذبه و دوست داشتنی است.!

خبرنگاران روایتگران صادق و بی ادعای عرصه آگاهی بخشی هستند که متأسفانه برخی منابع خبری عمدتا ناکاربلد و ناصادق که این روز میمون حجم زیادی از پیام های تبریک خود را به سوی خبرنگاران ساعی و صمیمی روانه می کنند، بزرگ ترین مانع فعالیت اصحاب رسانه قلمداد می شوند و حتی از پاسخ به تماس های مکرر خبرنگاران پرتلاش و جویای حقیقت طفره می روند و یا آنها را به مسئولان روابط عمومی دستگاههای تابعه که انصافا اختیاری بیش از یک اپراتور ارتباطی ندارند، حواله می دهند.!

خبرنگاران اما برغم برخی مضایق ناخواسته و بعضا سنگ اندازی های عناصر زیاده خواه و مسئول نما، هرروز بر حجم فعالیت پردامنه خود در مسیر مطالبه گری، جهاد تببین و اطلاع رسانی هنرمندانه ونیز نشر و گسترش آرمان‌های تعالی بخش انقلاب اسلامی می افزایند که شهید محمود صارمی خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف افغانستان نمونه بارز آن بود که با نثار جان خود در این راه پرمشقت به نماد عزت و افتخارجاودان اصحاب رسانه کشور تبدیل شد. خبرنگاران امروز در کنار انعکاس رویدادهای پرشمار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و نیازهای نو به نوی این حوزه ها رسالت سترگ و آرمانی دیگری در مقابله با هجمه سنگین و سازمان یافته رسانه های معاندبرعهده دارند که با پشتیبانی همه جانبه سردمداران پلید نظام سلطه به رویارویی با جبهه مقاومت و ام القرای جهان اسلام روی آورده‌اند.

بی گمان وضعیت غمبار غزه قهرمان و مردم بی دفاع فلسطین در سرزمین های اشغالی ،عرصه مسئولیت آوری است که ترسیم آن برای جهانیان برغم سانسور رسانه ای وقایع از سوی استکبار و اذنابش بزرگترین ماموریت و رسالت تاریخی برای خبرنگاران حقیقت جو محسوب می‌شود که می توانند در این عرصه نقش محوری خود را با هدف ثبت جنایات ددمنشانه و بی سابقه رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی ایفا کنند.

اهالی رسانه بویژه خبرنگاران خدوم و فهیم کشورمان که در همه آزمون های سرنوشت ساز و دشوار پس از پیروزی انقلاب اسلامی بویژه دوران پرافتخار دفاع مقدس با تقدیم سروقامتان عرشی به بوستان نهضت خروشان امام روح الله، نقش ممتاز خود را در استحکام بخشی پایه‌های نهضت وتداوم ارزش های مانای ایمانی نمایانده اند، اینک و در گام دوم انقلاب نیز با تاسی به فرامین راهبردی رهبر حکیم و بصیر انقلاب آمادگی کامل خود را برای مقابله هوشمندانه با انواع دسائس وتوطئه های دشمنان غدار بویژه در جبهه جنگ نرم که مهمترین آن است، حفظ وتقویت نموده و با اهتمام مضاعف برای اتحاد و تقویت امید و انسجام ملی با تکیه بر اراده های سرشار ایمانی جوانان حقیقت جو و مومن در پهندشت وطن، اعتلای همه جانبه آرمان های پرشکوه انقلاب اسلامی را وجهه همت خود قرار داده اند. بی گمان دولت نیز بعنوان حامی و هدایتگر مهم رسانه ها در مسیر پیشرفت و بالندگی و رفع دغدغه‌های اساسی اصحاب فرهیخته قلم وظایف و مسئولیت های عمده ای دارد که در عمل به آن ها باید با کمک اعضای پرشمار خانه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه ملی و انبوه پایگاه های خبری در بستر فضای مجازی نقش کلیدی خود را ایفا نماید تا شاهد تقویت و بازسازی پررنگ این جبهه مهم و اثربخش انقلاب اسلامی باشیم.

منبع: پرسون

739902