تماشای تئاتر «رستم و سهراب» همراه با وزیر فرهنگ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای نمایش تئاتر رستم و سهراب نشست.

تصویر تماشای تئاتر «رستم و سهراب» همراه با وزیر فرهنگ

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدمهدی اسماعیلی با حضور در باشگاه انقلاب در کنار مردم و علاقه‌مندان به هنر نمایش به دیدن نمایش تئاتر رستم و سهراب نشست.

اسماعیلی پس از دیدن نمایش رستم و سهراب با حسین پارسایی و دیگر عوامل و بازیگران این نمایش دیدار کرد و ضمن خسته نباشید و از این که یک نمایش تاریخی و باستانی از داستان های شاهنامه طراحی و برای مردم به نمایش گذاشته شده است، از کارگردان این اثر نمایش تشکر کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت توسعه و تقویت هنر نمایش مبتنی بر داستان‌های کهن برگرفته از آثار ارزشمند ادبیات فارسی همچون شاهنامه تاکید کرد و گفت: این نوع آثار همیشه مورد استقبال عمومی مخاطبان قرار می‌گیرد، زیرا مردم ایران زمین عاشق ادبیات و میراث معنوی خود هستند و همواره برای حفظ آن به اشکال مختلف در قالب هنر تلاش کرده‌اند، آن هم شاهنامه با داستان‌های بسیار عمیق و آموزنده و تاثیرگذار مانند نبرد «رستم و سهراب» که همیشه در میان ایرانیان به گونه‌های مختلف روایت شده است.

رستم و سهراب یکی از برجسته‌ترین و تاثیرگذارترین داستان‌های شاهنامه فردوسی، حماسه‌ ملی ایرانیان، است. شاهنامه که در قرن سوم هجری قمری توسط حکیم ابوالقاسم فردوسی سروده شده، مجموعه‌ای از داستان‌ها و اسطوره‌های کهن ایرانی است که هدف اصلی آن حفظ و احیای فرهنگ و تاریخ کهن ایران و زبان فارسی بوده است.

نمایش نبرد رستم و سهراب به کارگردانی حسین پارسایی و با بازی امیر آقایی، الناز شاکردوست، سینا مهراد، پردیس احمدیه، بانیپال شومون و با حضور علی زندوکیلی، سیامک صفری امیررضا دلاوری امیر کاوه آهنین جان از ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۳ ساعت هشت ونیم شب در ورزشگاه تنیس باشگاه انقلاب روی صحنه است.

منبع: ایرنا

729684