اعتراض ترکیه به بستن گذرگاه رفح

وزیر امور خارجه ترکیه بستن گذرگاه رفح توسط رژیم صهیونیستی را به منزله آغاز نسل کشی در غزه دانست.

تصویر اعتراض ترکیه به بستن گذرگاه رفح

به گزارش سایت خبری پرسون، «هاکان فیدان» پس از بازدید از بندر العریش در مصر و دروازه گذرگاه مرزی رفح بین این کشور با نوار غزه در پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: اقدام رژیم اشغالگر در بستن گذرگاه مرزی رفح، حمله به کاروان های امدادرسانی، به قتل رساندن عوامل امدادرسان، جلوگیری از خروج زخمی ها و بیماران از نوار غزه، جلوگیری از توزیع کمک های بشردوستانه و فاسد شدن آنها، جنایت علیه بشریت و سرآغاز نسل کشی توسط این رژیم در غزه است.

هاکان فیدان خطاب به جهانیان گفت: دنیا باید به سکوت در برابر بی رحمی های رژیم اسرائیل، پایان دهد و حداکثر تلاش هایش را برای رسیدن کمک ها به غزه بدون هر گونه مانع یا تواقفی به کار گیرد.

به گزارش ایرنا، با گذشت ۳۰۳ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین نیز جدیدترین آمار شهدا و مجروحان جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را منتشر و اعلام کرد که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) تاکنون، بیش از ۳۹ هزار و ۵۰۰ نفر در این منطقه به شهادت رسیده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین تعداد مجروحان این جنایات را بیش از ۹۱ هزار نفر اعلام کرد.

منبع: ایرنا

729523