اظهارات ضدفلسطینی بلای جان معاون کامالا هریس

مقاله قدیمی جاش شپیرو علیه مردم فلسطین باعث شده است که برخی از دموکرات‌ها خواستار حذف او از میان گزینه‌های معاونت کامالا هریس شوند.

تصویر اظهارات ضدفلسطینی بلای جان معاون کامالا هریس

به گزارش سایت خبری پرسون، مقاله قدیمی جاش شپیرو علیه مردم فلسطین باعث شده است که برخی از دموکرات‌ها خواستار حذف او از میان گزینه‌های معاونت کامالا هریس شوند.

با انتخاب رسمی کامالا هریس به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری، وی به زودی معاون اول خود را در این رقابت‌ها معرفی خواهد کرد.

به اذعان رسانه‌های آمریکایی در میان گزینه‌های احتمالی، جاش شاپیرو فرماندار پنسیلوانیا، از گزینه‌های اصلی هریس محسوب می‌شود و این سیاستمدار یهودی به کانون توجهات رسانه‌ها تبدیل شده است.

شاپیروی 51 ساله در دوران دانشجویی خود با انتشار مقاله‌ای در روزنامه دانشگاه با عنوان «صلح ممکن نیست»، به بررسی درگیری‌های رژیم صهیونیستی با فلسطینیان پرداخته بود.

وی در این مقاله خود را داوطلب ارتش اسرائیل معرفی کرد و گفت که فلسطینیان حاضر به زندگی صلح‌آمیز نیستند و توانایی ایجاد کشوری برای خود ندارند. شاپیرو همچنین افزود که فلسطینیان بیش از حد جنگ‌طلب هستند و جهان عرب متفرق و تحقیر شده است.

مطرح شدن این مقاله باعث شده است که برخی از طرفداران دموکرات‌ها با ایجاد کمپین «نه به جاش نسل‌کش» خواهان حذف او از گزینه‌های احتمالی معاونت هریس و انتخاب شخصی دیگر توسط او شوند.

با این وجود شاپیرو اعلام کرده است که از زمان دانشجویی تاکنون نظرش تغییر یافته و اکنون معتقد به راه حل دو دولتی در قبال فلسطین است. وی همچنین در گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را یکی از بدترین رهبران تاریخ معرفی کرد.

منبع: فارس

729487