دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در بازدید از پروژه مسکونی فردوسی مشهد خبر داد:

استفاده از فناوری های روز و طراحی هوشمندانه در پروژه‌های ساختمانی بانک مسکن

دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در حاشیه بازدید از پروژه مسکونی ۱۰۰۰ واحدی فردوسی مشهد، از تازه‌ترین طرح‌های ساخت و ساز بانک مسکن با به کارگیری روزآمدترین فناوری های مدرن و احیای معماری اصیل ایرانی اسلامی سخن گفت.
تصویر استفاده از فناوری های روز و طراحی هوشمندانه در پروژه‌های ساختمانی بانک مسکن

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر حسینی در این بازدید که در جریان پایش پروژ‌ه‌های ساختمانی بانک صورت گرفت؛ بر اهمیت استفاده از دانش و تخصص مهندسان داخلی در اجرای پروژه ها تاکید کرد و گفت: به دنبال ارتقای دانش فنی در حوزه ساخت و ساز و انتقال فناوری به پروژه‌های بعدی هستیم.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به رویکرد بانک مسکن در حمایت از طرح‌های ساختمانی با الهام از معماری سنتی ایرانی و اسلامی اظهار داشت: در طرح‌ریزی پروژه‌های بانک مسکن به دنبال آن هستیم که علاوه بر پاسخگویی به نیازهای اولیه مردم در حوزه مسکن، روح متعالی از فرهنگ و هویت ایرانی- اسلامی نیز در پروژه های ما حاکم باشد.

وی در همین خصوص به استفاده از مصالح بومی و سنتی در نمای ساختمان ها از جمله آجر فیروزه اشاره کرد.

دکتر حسینی همچنین با اشاره به اهمیت توسعه پایدار و گسترش ساختمان‌های سبز گفت: این پروژه ها با بهره‌گیری از فناوری‌های روز و طراحی هوشمندانه، به دنبال ایجاد محیطی زیست‌پذیر و باکیفیت برای ساکنان است. علاوه بر این، طراحی فضای سبز گسترده، وجود موقعیت مکانی در مسیر مستقیم حرم مطهر رضوی و دسترسی آسان به امکانات عمومی مانند قطار شهری و مراکز تجاری، از دیگر ویژگی‌های برجسته این پروژه است.

وی در پایان بر اهمیت رعایت زمان‌بندی پروژه و جلوگیری از تأخیر در اجرای آن تاکید کرد و گفت: تلاش ما بر این است که این پروژه در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد و مردم بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

گفتنی است که پروژه مسکونی ۱۰۰۰ واحدی فردوسی مشهد در ۲ فاز و در زمینی به مساحت ۶ هکتار در مجاورت میدان فردوسی شهر مشهد و با مشارکت آستان قدس رضوی و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق از شرکت‌های تابعه بانک مسکن در حال اجراست.

منبع: بانک مسکن

729468