اولویت های پیش روی دولت چهاردهم

پزشکیان، اعضای دولتش و به ویژه، تیم رسانه ای دولت در ابتدای کار، باید به صورت شفاف و بی‌ پرده به مردم کامل گزارش دهند که اسب زین کرده ای که ادعا می‌شود به دولت جدید تحویل داده شده، دارای چه نواقص، کاستی‌ها و مشکلاتی برای کشور است و چه میراث بدی چه در ابعاد داخلی و خارجی به دولت جدید تحویل داده شده است.
تصویر اولویت های پیش روی دولت چهاردهم

به گزارش سایت خبری پرسون، حال که گرد و غبار تبلیغاتی، پیرامون دولت سیزدهم برای سرپوش گذاشتن به ناکامی‌ها و مشکلات عدیده‌ای که برای کشور به ارث گذاشته، کمی فروکش کرده است، به نظر حقیر، دکتر پزشکیان، اعضای دولتش و به ویژه، تیم رسانه ای دولت در ابتدای کار، باید به صورت شفاف و بی‌ پرده به مردم کامل گزارش دهند که اسب زین کرده ای که ادعا می‌شود به دولت جدید تحویل داده شده، دارای چه نواقص، کاستی‌ها و مشکلاتی برای کشور است و چه میراث بدی چه در ابعاد داخلی و خارجی به دولت جدید تحویل داده شده است. البته قطعاً صدا و سیما و رسانه‌های همسو، در این مورد هرگز با رییس‌جمهور و دولت، همراهی و همکاری نخواهند کرد ولی راههای فراوان دیگری وجود دارد که دولت می تواند مشکلات به جای مانده برای کشور را شفاف برای مردم توضیح دهد.

با برگزاری مراسم تحلیف دکتر مسعود پزشکیان در مجلس شورای اسلامی، ایشان به طور رسمی به عنوان چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، سکان نهاد ریاست جمهوری را به دست ‌گرفت.

اما بر اساس تجربه دولتهای آقایان محمد خاتمی و حسن روحانی، با شروع به کار دکتر پزشکیان، شاهد تغییراتی محسوس و غیر محسوس ولی کاملاً ملموس، در سایر بخش‌های حاکمیتی در مواجهه با دولت جدید خواهیم بود.

یکی از مهم‌ترین تغییرات در این دوره، برچیده شدن بساط و برهم خوردن قاعده خالص سازان در انتخابات اخیر است که البته از دید انحصار طلبان، تحول و اتفاق کوچک و غیر قابل اغماضی نیست و باید به هر قیمت ممکن، آب رفته،دوباره به جوی بازگردانده شود و با تصوری کاملآ اشتباه و خطرناک، به اصطلاح،کاری کنند تا مردم از رایی که به دکتر پزشکیان داده‌اند،پشیمان شده و سبد رای خودشان را افزایش دهند.آنها تلاش خواهند کرد در تشکیلات سایه،مخفی یا آشکار و علنی، با بزرگنمایی مشکلات و دامن زدن به مطالبات به جای مانده از دولت سیزدهم که اتفاقاً خود بانیان آن بوده‌اند، دولت چهاردهم را ناکارآمد جلوه دهند.

زمانی که برنامه و تشکیلات خالص سازان در این انتخابات به هم ‌خورده، دیگر دلیلی برای لاپوشانی، مسامحه و همراهی به روالی که با دولت سیزدهم داشتند با دولت چهاردهم، وجود نخواهد داشت، بنابراین، سعی خواهند کرد با تمام توان در مقابل آن بایستند، که از اکنون نیز ،نشانه‌های آن، ظاهر شده است.

موضوع مهم دیگر، دستگاه‌های تبلیغاتی حاکمیتی به ویژه سازمان صدا و سیما و رسانه‌های همسو هستند.

از این به بعد، قطعاً برنامه‌ها و خطوط تبلیغاتی این رسانه‌ها در مواجهه با دولت چهاردهم، همانند دولت سیزدهم نخواهد بود.از دید مسئولان این رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما، دولت قبل کاملاً خودی محسوب می‌شد و باید با بهانه و بی‌بهانه برای کارهای کرده و نکرده آن حتی به صورت غلو آمیز، تمام قد تبلیغ می‌شد ولی در دولت جدید، هرگز اینگونه نخواهد بود بلکه بر عکس، از این به بعد، حتی کم ترین افزایش احتمالی قیمت‌ها و یا نوسانات بازار ارز، طلا، کالا و ...را با آب و تاب منعکس و نمایش خواهند داد و دوربین به دست،گرانی و مشکلات معیشتی مردم که در سه ساله دولت قبل، نسبت به آن کاملاً بی‌توجه شده بودند را دوباره در اولویت برنامه‌های خبری خود قرار خواهند داد.خلاصه اینکه مسئولان این سازمان و سایر رسانه‌های ریز و درشت حاکمیتی همسو، به جای دستگیری از دولت چهاردهم، بیشتر به دنبال مچ‌گیری خواهند بود که البته امیدواریم از نتایج منفی این سیاست، در دوره هایی که ذکر کردم درس گرفته باشند واینگونه نشود.

حتماً حافظه تاریخی مردم ایران، پروژه «گاندو» سازان را در دولت دوازدهم فراموش نکرده است و یا ساخت برنامه‌هایی به ظاهر طنز ولی به شدت انتقادی با عناوین «دکتر سلام» «صدای مردم» و یا برنامه‌هایی مانند «دورهمی» و... را خوب به خاطر دارند و یا دعوت از به اصطلاح کارشناسانی از طیف مخالفین دولت که به نام نقد،بدترین توهین‌ها را آزادانه و بدون هیچ محدودیت و با مصونیت کامل انجام می‌دادند.

و اما راه حل: حال که گرد و غبار تبلیغاتی، پیرامون دولت سیزدهم برای سرپوش گذاشتن به ناکامی‌ها و مشکلات عدیده‌ای که برای کشور به ارث گذاشته، کمی فروکش کرده است، به نظر حقیر، دکتر پزشکیان، اعضای دولتش و به ویژه، تیم رسانه ای دولت در ابتدای کار، باید به صورت شفاف و بی‌ پرده به مردم کامل گزارش دهند که اسب زین کرده ای که ادعا می‌شود به دولت جدید تحویل داده شده، دارای چه نواقص، کاستی‌ها و مشکلاتی برای کشور است و چه میراث بدی چه در ابعاد داخلی و خارجی به دولت جدید تحویل داده شده است. البته قطعاً صدا و سیما و رسانه‌های همسو، در این مورد هرگز با رییس‌جمهور و دولت، همراهی و همکاری نخواهند کرد ولی راههای فراوان دیگری وجود دارد که دولت می تواند مشکلات به جای مانده برای کشور را شفاف برای مردم توضیح دهد.

راه حل دیگر برای ایستادگی وخنثی سازی در مقابل سنگ اندازی های سیاسی و بد اخلاقی های رسانه‌ای، همانگونه که دکتر پزشکیان در وعده‌های انتخاباتی خود اظهار داشتند، اجرای عدالت،سخن گفتن و شفافیت با مردم، خدمت رسانی صادقانه و مبارزه عملی با مظاهر فساد و خودکامگی و بی‌قانونی در کشور است. چنانچه رییس دولت چهاردهم همانگونه که تاکنون ادعا کرده است، شفاف،صادق و همگام با مردم و آحاد توده‌ها باشد و خدمت رسانی بی شائبه را سر لوحه برنامه های خود قرار دهد، هیچ سرمایه‌ای بالاتر و ارزشمند تر از حمایت های مردمی نیست. اگر چنین شد دیگر هیچ توطئه و خدعه تبلیغاتی و بی‌اخلاقی سیاسی و اقتصادی، نمی‌تواند دولت را ناکارآمد و ناتوان جلوه دهد.

منبع: جماران

729264