مطمئنا پرسپولیس نسبت به سپاهان و تراکتور نمره قبولی نمی‌گیرد

امیرحسین اصلانیان بازیکن اسبق تیم پرسپولیس اعتقاد دارد بازی در ورزشگاه تختی برای هر دو تیم پرسپولیس و استقلال سخت است.
تصویر مطمئنا پرسپولیس نسبت به سپاهان و تراکتور نمره قبولی نمی‌گیرد

به گزارش سایت خبری پرسون، اصلانیان با اشاره به شرایط این روزهای پرسپولیس و عملکردش در فصل نقل و انتقلات تاکید کرد: مطمئنا پرسپولیس نسبت به سپاهان و تراکتور نمره قبولی نمی‌گیرد. ما بازیکنان بالای ۳۰ سال که آخر فوتبال شان است را در اختیار داریم. آنهم به اجبار است. سروش رفیعی، آل کثیر، پورعلی گنجی از جمله این بازیکنان هستند که بالای ۳۰ سال سن دارند. اگر از لحاظ بدنی هم خوب باشند در دقایقی از بازی توان لازم را ندارند. در فوتبال دنیا روی هافبک ها و مهاجمان بالای ۳۲ سال خیلی حساب نمی‌کنند. گلر و دفاع وسط عمر فوتبالی‌شان بیشتر است چراکه تحرک‌شان کم است.

وی ادامه داد: در فوتبال نوین سرعت بازیکن حرف اول را می‌زند. من خودم رکورددار سرعت ۱۰۰متر کشور هستم. زمانی که فوتبال بازی می‌کردم وقتی ۲۸ سالگی‌ام را با ۲۰ سالگی مقایسه می‌کردم به خوبی می فهمیدم و حس می‌کردم توان جوانی چه بوده است. خودم به عنوان کسی که مهاجم بوده و دائما مطالب فیفا را دنبال می‌کنم این حرف ها را می زنم.

او خاطرنشان کرد: ما این روزها در خط حمله گزینه‌های خاصی هم نداریم. عبدی برگشته که فصل خوبی را در تراکتور نداشت. در پرسپولیس هم فشار هوادار روی او غلبه می‌کرد. الان گلر خوب، دفاع خوب، چپ خوب، هافبک خوب نیاز است. در همه پست‌ها بازیکن می‌خواهیم. یک مهاجم گلزن می‌خواهیم که جور تیم را بر دوش بکشد. مهاجم خوب خارجی بیاید مهاجم داخلی کنارش قرار می‌گیرد و دیگر آن فشار را ندارد.

این پیشکسوت تیم پرسپولیس با اشاره به این موضوع که در فصل آینده بیشتر بازی های این تیم در ورزشگاه تختی برگزار خواهد شد گفت: من فشار ورزشگاه تختی را لمس کردم. ما در فصلی که در این ورزشگاه بازی کردیم. همه امتیازاتی که از دست دادیم در همین ورزشگاه بود. ۴ تا باخت داشتیم که در نهایت سوم شدیم سه تا از آن در ورزشگاه تختی بود. بیشترین تساوی را هم در همین ورزشگاه داشتیم. خیلی غیر استاندارد است. نزدیک کوه هم است و کوه انرژی منفی دارد. حالا بازیکنان و هواداران حال و هوای آزادی دارند. ۲۵-۳۰ درصد توانایی پرسپولیس و استقلال پایین می‌آید. اصلا گلزنی در تختی سخت است.

اصلانیان خاطرنشان کرد: من به جدایی بیرانوند کاری ندارم. او وکیل و مشاور دارد و تصمیم می‌گیرد. زمان بگوویچ ۲ تا گلر فرشید کریمی و محمد محمدی را داشتیم ولی کادر به آنها اطمینان نداشت و رفتن ساشا ایلیچ را گرفتند که روی بدشانسی گل‌های بدی می‌خورد اما تا آخر فصل به آن دو گلر بازی نرسید.

او با اشاره به شرایط ورزشگاه آزادی برای میزبانی بازی های پرسپولیس تاکید کرد: پرواضح است اگر ورزشگاه آزادی میزبان بود شرایط فرق می کرد. سرخابی‌ها در ورزشگاه تختی میزبان نیستند میهمان محسوب می‌شوند. انرژی منفی کوه می‌آید. هیچ کدام از بازیکنان به شرایط آن عادت ندارند. شور و شعف را پایین می‌آورد. من ۴-۵ سال در پرسپولیس بودم یک فصل را در تختی بازی کردیم. کاملا تفاوت ها را می فهم. در آزادی اسم هر بازیکن را صدا می زنند و تشویقش می‌کنند که روحیه مضاعف می‌گیرد. ورزشگاه آزادی با بهترین استانداردها ساخته شده است. فاصله پیست با زمین مناسب است. تختی اصلا پیست ندارد. بازیکن می خواهد کرنر بزند تماشاگران انقدر نزدیک هستند استرس می‌گیرد. اما ورزشگاه آزادی همه استاندارها را دارد اما الان می‌بینید بتون را خراب می‌کنند بعد فیلم می‌دهند بیرون که بگویند وضعیت آزادی خراب است.

اگر همین شرکت‌های خارجی از جمله شرکت‌های چینی را بیاورند ضرب‌العجل تعیین کنند و ۲۴ ساعت کار کنند خیلی زمان نمی برد ورزشگاه اآزادی را آماده کنند. شرکت‌های چینی در دنیا حرف اول را می‌زنند. نبینید ماشین های درجه ۴-۵ آنها به ایران می‌آید انها اجناس درجه یک دارند که در دنیا حرف اول را می‌زند. همین المپیک پاریس را در حال برگزاری است به نظرتان ورزشگاه‌هایش خیلی زمان برده که ساخته شود!؟ نه اینطور نیست؟

اصلانیان اضافه کرد: من به عنوان کوچک ترین پیشکسوت پرسپولیس از آقای درویش درخواست دارم از کسانی کمک بگیرد که فوتبال را می‌فهمند. با سی دی و فیلم نمی‌شود بازیکن گرفت بازیکن باید بیاید تست پزشکی و تست آمادگی جسمانی بدهد و حداقل در دو تا بازی دوستانه تست شود. فکر نکنید مدیران اینتر با دیدن ۴ کلیپ از بازی طارمی او را جذب کردند! مطمئن باشید مدیر فنی و استعدادیاب های اینتر تمام بازی‌های طارمی را دیده اند اما متاسفانه در فوتبال ما هنوز با دیدن سی دی و ۴ حرکت یک بازیکن در فیلم بازیکن می گیرند.

او تصریح کرد: شرایط سنی مهم است ۲۷-۲۸ سن بالا است و حضور در سه جام باعث می‌شود بازیکنان از لحاظ عضلات دچار آسیب دیدگی‌ شوند این را مقالات فیفا هم اشاره دارد. این موضوع حتی در مورد بازیکنان بزرگ هم می‌تواند اتفاق بیفتد. حالا ما در آسیا هم هستیم آسیا از اروپا عقب‌تر هم است.

وی افزود: باید بازیکنان جوان هم به تیم اضافه شوند تا مکمل بازیکنان سن بالا باشند و تیم بالانس شوند. الان پرسپولیس بالانس نیست.

منبع: همشهری

729239