از گل سپهر حیدری تا قهرمانی دراماتیک سپاهان؛

معادلات قهرمانی لیگ برتر به هم می خورد؟

تیم های سپاهان و پرسپولیس در حالی فردا به مصاف حریفان می روند که در تاریخ لیگ برتر در هفته پایانی معادلات قهرمانی به هم خورده است.

تصویر معادلات قهرمانی لیگ برتر به هم می خورد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، در هفته سی ام لیگ برتر پرسپولیس صدرنشین با 64 امتیاز به مصاف پیکان می رود و تیم سپاهان که با 62 امتیاز در رده دوم قرار دارد به مصاف استقلال می رود.

در تاریخ لیگ برتر شاهد بوده ایم که معادلات قهرمانی در هفته پایانی به هم ریخته و نکته جالب اینکه سپاهان و پرسپولیس در ثبت این اتفاقات در ادوار گذشته نقش داشته اند. اتفاقاتی که هر دو تیم سپاهان و پرسپولیس تجربه کردند به فصل هفتم لیگ برتر باز می گردد.

در آن زمان تیم های پرسپولیس و سپاهان در رقابتی تنگاتنگ برای کسب عنوان قهرمانی در هفته پایانی مقابل هم قرار گرفتند. در حالی که بازی با تساوی یک بر یک به پایان وقت های قانونی رسیده بود و با این نتیجه سپاهان به قهرمانی رسید گل سپهر حیدری در دقیقه 90+6 قهرمانی شاگردان افشین قطبی را رقم زد.

از دیگر ماجراهای جالب عوض شدن قهرمان در هفته پایانی می توان به اولین دوره لیگ برتر اشاره کرد. در حالی که تیم استقلال با یک تساوی در انزلی مقابل تیم ملوان می توانست قهرمانی را از آن خود کند مقابل این تیم تن به شکست داد تا پرسپولیس به لطف برتری مقابل فجر سپاسی در تهران به قهرمانی برسد.

سپاهان هم تجربه ای مشابه پرسپولیس داشت که به چهاردهمین فصل لیگ برتر باز می گردد. در کورس قهرمانی تیم های نفت و تراکتور در هفته پایانی و با تساوی این دو تیم به یکباره سپاهان به قهرمانی رسید.

حالا باید دید پرسپولیس صدرنشین فعلی لیگ برتر به قهرمانی می رسد یا اینکه سپاهان جام قهرمانی را به ویترین افتخارات خود اضافه می کند.

327525

مطالب مرتبط