برنامه ریزی شبه‌نظامیان مسلح برای حمله تروریستی

رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت، «شبه‌نظامیان مسلح» در حال برنامه‌ریزی یک حمله تروریستی در کاراکاس در روز شنبه هستند و به همه سازمان‌های امنیتی دستور داده شده است که پایتخت ونزوئلا را تحت حفاظت بیشتر قرار دهند.
تصویر برنامه ریزی شبه‌نظامیان مسلح برای حمله تروریستی

به گزارش سایت خبری پرسون، «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در کاخ میرافلورس به خبرنگاران گفت: «می‌خواهم کمین جدیدی را اعلام کنم که برای شنبه سوم اوت برنامه‌ریزی شده است... برخی از این گروه‌های مزدور، مسلح به نارنجک و سلاح‌های دیگر، قصد دارند فردا در منطقه بلو مونت کاراکاس حمله کنند.

دولت ونزوئلا همچنین اپوزیسیون را به جعل سوابق انتخاباتی که نشان می‌دهد نامزد این کشور، مادورو را شکست داده است، متهم کرد و نسبت به حمله مسلحانه در روز شنبه در نزدیکی جایی که «ماریا کورینا ماچادو» رهبر اپوزیسیون درخواست برای تظاهرات مسالمت‌آمیز خواسته بود، هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، مادورو که روز جمعه در کاخ ریاست جمهوری در کاراکاس به مدت بیش از ۲ ساعت با خبرنگاران صحبت می‌کرد، بار دیگر ماچادو و «ادموندو گونزالس» را به عنوان بخشی از کودتای تحت رهبری ایالات متحده متهم کرد که شامل یک حمله سایبری هم می‌شد.

اظهارات مادورو نشان از عزم تزلزل‌ناپذیر او برای آغاز سومین دوره ریاست جمهوری دارد. او همچنین می‌تواند حامیان ماچادو را از حضور در خیابان‌ها با توجه به نشانه‌هایی از تهدید به خشونت بازدارد. اوایل روز جمعه، مرجع انتخاباتی ونزوئلا پیروزی مادورو را تایید کرد و دیوان عالی آن جلسات رسیدگی به نتیجه را آغاز کرد.

شورای ملی انتخابات اعلام کرد، مادورو سوسیالیست، رقیب مخالف خود را با اختلاف حدود یک میلیون رای در انتخابات ۲۸ ژوئیه شکست داد. با شمارش ۹۷ درصدی آرا، مادورو با ۵۲ درصد در مقایسه با ۴۳ درصد گونزالس، به پیروزی دست یافت.

در جریان کنفرانس خبری مادورو، «خورخه رودریگز» رئیس کنگره ونزوئلا هم پشت تریبون رفت و ده‌ها نمونه از آنچه به گفته او سوابق رای‌گیری جعلی منتشر شده توسط مخالفان در فضای مجازی بود، نشان داد.

او استدلال کرد که آنها ناقص هستند، زیرا امضای شاهدان همسو با نظام را نداشتند و همچنین تخلفات دیگری هم نشان می‌دادند. رودریگز در حالی که جدول‌های بدون امضا یا ناقص را نشان می‌داد، گفت: «این مزخرف خالص است. هیچ قدرت انتخاباتی نمی تواند این را به عنوان سند یک رویداد انتخاباتی بپذیرد.»

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، مادورو همچنین از دیوان عالی دادگستری تحت کنترل دولت خواسته است تا نتایج انتخابات را مورد بازرسی قرار دهد و روز جمعه گفت که دولت سوابق رای‌گیری رسمی را زمانی که آنها را به دادگاه تحویل دهد، منتشر خواهد کرد.

منبع: ایسنا

729142