ورزش همگانی برای مردم رایگان می‌شود

سرپرست هیأت ورزش های همگانی اصفهان گفت: طرحی برای همگانی شدن ورزش در بین آحاد جامعه تصویب شد. بر اساس اصل سوم قانون اساسی، دولت وظیفه دارد که ورزش همگانی را برای مردم رایگان کند، اما این ورزش درگذشته هیچگاه رایگان نبوده است.
تصویر ورزش همگانی برای مردم رایگان می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ ایمانه پورمعزی، سرپرست هیأت ورزش‌های همگانی استان اصفهان شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای‌عالی ورزش و جوانان استان اصفهان اظهار داشت: طرحی برای همگانی شدن ورزش در بین آحاد جامعه تصویب شد. بر اساس اصل سوم قانون اساسی، دولت وظیفه دارد که ورزش همگانی را برای مردم رایگان کند، اما این ورزش درگذشته هیچگاه رایگان نبوده است.

وی با اشاره به اهمیت ورزش، افزود: با فراگیرشدن اینترنت در میان مردم، اکثریت جامعه به اهمیت ورزش پی بردند، اما به دلیل مشکلات اقتصادی و اولویت داشتن تحصیل برای والدین، ورزش اهمیت کمتری پیدا کرد. همچنین مادران به‌خاطر کمبود وقت و دوری سالن‌های ورزشی از محل زندگی‌شان، از ورزش دور شدند.

پورمعزی اصفهان را از استان‌های فرهنگ‌ساز دانست و گفت: اصفهان در بیماری‌های دیابت، فشارخون و دیگر مشکلات جزو پنج استانداری وضعیت قرمز است و باید به مردم یاری رساند.

سرپرست هیأت ورزش‌های همگانی استان اصفهان ادامه داد: در سال 1392-1393 طرح ارشد ورزش تصویب شد، اما ازآنجایی‌که این طرح برای افراد بالای 55 سال و تنها در سالن‌های اداره کل برگزار می‌شد، شکست خورد.

وی با اشاره به جزئیات طرح جدید فدراسیون، خاطرنشان کرد: استانداری باید در بحث تأمین اماکن، به هیأت کمک کند و هیأت پزشکی ورزشی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، در خصوص تست سلامت از ورزشکاران کمک کند.

پورمعزی ادامه داد: بعد از سازمان فنی حرفه‌ای، اداره ورزش بیشترین اشتغال‌زایی را در سطح کشور داشته، فارغ‌التحصیلان رشته تربیت‌بدنی و علاقه‌مندان به ورزش، می‌توانند مدارک مربیگری دریافت کنند و در اماکن ورزشی، مشغول به کار شوند.

سرپرست هیأت ورزش‌های همگانی استان اصفهان در خصوص ورزش در ادارات دولتی، عنوان کرد: ورزش همگانی در سازمان‌ها به مدیر و ورزش دوستی او مرتبط است اما در حال حاضر، به‌غیراز شهرداری که رسالت ترویج ورزش را دارد، در هیچ ارگان دیگری قانونی مبنی بر ورزش‌کردن کارمندان دولت وجود ندارد.

وی گفت: تنها کارمندانی که مجاز به شرکت در مسابقات دستگاه‌های دولتی هستند، هفته‌ای سه ساعت، ملزم به تمرین در زمان اداری هستند.

منبع: فارس

729027