پیام وزیر خارجه ترکیه به مناسبت شهادت هنیه

وزیر خارجه ترکیه امروز (چهارشنبه) مراتب تسلیت و غم شدید خود را درباره ترور و به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران ابراز کرد.

تصویر پیام وزیر خارجه ترکیه به مناسبت شهادت هنیه

به گزارش سایت خبری پرسون، هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «متوجه شدم که برادر عزیزم اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران ترور شده و به شهادت رسیده است.»

به نقل از خبرگزاری آناتولی، وی با ابراز تسلیت ادامه داد: «ما شاهد تلاش‌های اخیر اسماعیل هنیه برای دستیابی به آتش‌بس بودیم. حتی وقتی اعضای خانواده او توسط اسرائیل شهید شدند، او هرگز باور خود به صلح را از دست نداد.»

وی با بیان اینکه هنیه، نماد مقاومت فلسطین است افزود: «یاد و خاطره شریف رهبر حماس در آرمان عادلانه مردم فلسطین زنده خواهد ماند.»

پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هم در پیام خود ترور و به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را که امروز چهارشنبه در تهران به شهادت رسید، خائنانه توصیف و تاکید کرد که آن را به‌طور جدی محکوم می‌کند.

اردوغان گفت: «این ترور اقدامی نفرت‌انگیز با هدف برهم زدن آرمان فلسطین، مقاومت شکوهمند غزه و مبارزه عادلانه برادران فلسطینی ما، تضعیف روحیه فلسطینی‌ها و ارعاب آنهاست. هدف از ترور برادرم اسماعیل هنیه، همان هدف حملات فجیعی است که در گذشته علیه شیخ احمد یاسین، عبدالعزیز الرنتیسی و بسیاری دیگر از شخصیت‌های سیاسی غزه انجام شد اما وحشی‌گری صهیونیستی نمی‌تواند به اهداف خود، همان‌طور که تاکنون نیز نتوانسته است، دست یابد.»

حماس اوایل امروز اعلام کرد که هنیه در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به محل اقامتش در تهران ترور شده و به شهادت رسیده است.

تلویزیون دولتی ایران نیز گزارش کرد، تحقیقات درباره ترور هنیه که در حال حاضر در دست بررسی است، به زودی اعلام می‌شود. روابط عمومی کل سپاه صبح امروز در اطلاعیه‌ای از شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی، بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران خبر داد.

منبع: ایسنا

728966