استقبال روسیه از مذاکرات با اوکراین

سخنگوی کرملین امروز چهارشنبه گفت، روسیه همچنان از آغاز مذاکرات با اوکراین استقبال می‌کند.

تصویر استقبال روسیه از مذاکرات با اوکراین

به گزارش سایت خبری پرسون، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: «طرف روسی همچنان از آغاز روند مذاکرات با اوکراین استقبال می‌کند.»

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سخنگوی کرملین گزارش کرد: «اظهارات دستیار ارشد ریاست‌جمهوری اوکراین درباره آمادگی کی‌یف برای مذاکرات با مسکو بی‌اساس هستند. ما بیانیه‌هایی را در سطوح مختلف شنیده‌ایم اما هیچ توضیحی را با ذکر جزئیات در این خصوص نشنیده‌ایم. درنتیجه این موضوع همچنان به گوش می‌رسد اما جزئیاتی در کار نیست.»

«میخائیل پودولیاک» دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین اخیرا گفت کی‌یف نسبت به مذاکرات با مسکو براساس «شروطی عادلانه» آماده است.

بیش از ۲ سال از جنگ اوکراین می‌گذرد و هنوز هیچ چشم‌انداز صلحی برای این کشور جنگ‌زده اروپایی وجود ندارد. این وضعیت درحالی در شرایط بن‌بست به سر می‌برد که نیروهای روسیه به دستاوردهایی در میدان جنگ دست یافته‌اند و ارتش اوکراین برای کمبود نیرو و جبران خسارات، به سربازی اجباری مردان اوکراینی متوسل شده است.

سخنگوی کرملین هم‌چنین در قسمت دیگری از اظهاراتش از دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با وزیر دفاع اندونزی و رئیس‌جمهورمنتخب این کشور که برای یک سفر کاری در روسیه حضور دارد، خبر داد.

او تاکید کرد: «روسیه و اندونزی پروژه‌های احتمالی بسیاری برای همکاری دارند.»

منبع: ایسنا

728954