وقت کشی انگلیس برای توقف عرضه تسلیحات به اسرائیل

نشریه انگلیسی گزارش کرد، لندن قصد دارد تصمیم‌گیری درباره متوقف کردن صادرات تسلیحات برای رژیم صهیونیستی را تا چند ماه به تاخیر بیندازد.

تصویر وقت کشی انگلیس برای توقف عرضه تسلیحات به اسرائیل

به گزارش سایت خبری پرسون، این در حالی است که مقام‌های رژیم صهیونیستی نگران شده بودند که این تصمیم در همین هفته از سوی دولت «کر استارمر»، نخست وزیر جدید انگلیس از حزب کارگر و در پی اقدامات دیگر این دولت در لغو سیاست‌های دولت قبلی متعلق به ریشی سوناک،‌ اعلام شود.

روزنامه «تایمز» انگلیس امروز گزارش کرد پروسه مربوط به این موضوع بیشتر طول خواهد کشید چون لندن به دنبال این است که تنها مجوز صادرات برای سامانه‌های تسلیحاتی مرتبط با جنایات جنگی را معلق کند و بررسی در این زمینه به چند هفته زمان نیاز دارد.

«دیوید لمی»، وزیر امور خارجه انگلیس اوایل سال جاری میلادی زمانی که هنوز در جناح مخالفان دولت قبلی بود گفته بود لندن باید در صورت وجود ریسک واضح استفاده از تسلیحات انگلیسی به منظور نقض جدی حقوق بشر، فروش آنها را متوقف کند.

لمی که حالا وارد دولت شده، چند روز قبل گفت درخواست بررسی حقوقی چگونگی استفاده از تسلیحات از سوی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه را داده و امید دارد که با رعایت «شفافیت و پاسخگویی کامل» در این مورد تصمیم بگیرد.

پیشتر روز پنجشنبه هفته پیش نشریه میدل ایست آی فاش کرده بود که لندن احتمالاً محدودیت‌هایی را برای فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی اعمال خواهد کرد.

منابع آگاه در حزب کارگر به میدل ایست آی گفته بودند که در روزهای آینده دولت احتمالاً محدودیت‌هایی را برای فروش تسلیحات اعمال خواهد کرد اما فروش آن را به طور کامل متوقف نخواهد کرد.

دولت جدید انگلیس روز جمعه اعلام کرد تصمیم دولت سابق این کشور برای به ‌چالش کشیدن صلاحیت دیوان کیفری بین‌المللی در صدور حکم بازداشت نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را پیگیری نخواهد کرد.

منبع: ایسنا

728759