ارتش اوکراین دچار کمبود سوخت شد

یک فرمانده نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد که ارتش این کشور از کمبود سوخت رنج می برد.

تصویر ارتش اوکراین دچار کمبود سوخت شد

به گزارش سایت خبری پرسون، «نیکولای ملنیک» فرمانده تیپ مکانیزه ۴۷ نیروهای ارتش اوکراین در مصاحبه با یک نشریه اوکراینی گفت که نیروهای مسلح این کشور با کمبود سوخت برای آموزش های عادی نظامی رو به رو هستند.

وی افزود: به دلیل کمبود سوخت، نیروهای نظامی نمی توانند به خوبی آموزش ببینند.

ملنیک در ادامه با مقایسه وضعیت فعلی آموزش نظامی در اوکراین و آمریکا اعلام کرد که در این کشور نگرانی برای کمبود سوخت وجود ندارد، در حالی که در اوکراین، به خاطر این مساله تمرین های نظامی با تجهیزات با موتور خاموش انجام می شود.

به گزارش ایرنا، در اوکراین محاصره دریایی روسیه مانع از واردات سوخت از کشورهای جمهوری آذربایجان و رومانی، از طریق دریای سیاه شده است.

این در حالیست که کشور بلاروس که قبلا تامین کننده اصلی سوخت اوکراین بود، دیگر سوختی را به این کشور تحویل نمی دهد.

این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس به ولادیمیر پوتین همتای روس خود اجازه داد که از کشورش به عنوان پایگاهی برای حمله به کی یف استفاده کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲1 فوریه ۲۰۲۲ با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن (۵ اسفند) آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد.

درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

728408