از رئال مادرید به اتهام ایجاد مزاحمت شکایت شد

مدیراجرایی باشگاه رئال مادرید به اتهام فراهم آوردن شرایطی که باعث ایجاد مزاحمت برای همسایگان ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شد، به دادگاه فراخوانده شد.
تصویر از رئال مادرید به اتهام ایجاد مزاحمت شکایت شد

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از شبکه رادیویی کادناکوپه اسپانیا، خوسه آنخل سانچس مدیراجرایی باشگاه رئال مادرید و یکی از مغزهای متفکر پشت موفقیت‌های سال‌‌های اخیر این باشگاه، به سلب آرامش و ایجاد مزاحمت برای همسایگان ورزشگاه سانتیاگو برنابئو متهم شد. سانچس علاوه بر ایفای نقش مدیراجرایی باشگاه رئال مادرید، مسئول اصلی پروژه نوسازی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو که در بر گیرنده یکسری عملیات عمرانی در اطراف ورزشگاه نیز می‌شود، به اتهام سلب آسایش و آرامش همسایگان سانتیاگو برنابئو تحت پیگرد حقوقی قرار گرفته است.

رئالی‌ها از نزدیک به دو سال قبل پروژه نوسازی ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو را آغاز کردند که این پروژه خانه کهکشانی‌‌ها را به یکی از مجهزترین و مدرن‌ترین ورزشگاه‌های جهان تبدیل می‌کند. یکی از اهداف اصلی اجرای این پروژه کسب درآمد بیشتر از محل برگزاری رویدادهای غیرفوتبالی همچون کنسرت‌ها و مسابقات ورزشی بدون آسیب رسیدن به چمن ورزشگاه بوده که به نظر می‌رسید محقق نیز شده باشد، چرا که از پایان فصل گذشته، خانه کهکشانی‌ها به محلی برای برگزاری کنسرت‌های متعدد تبدیل شده است. این رویدادها اما دردسرهایی برای همسایگان سانتیاگو برنابئو به همراه داشته که مهمترین آنها آلودگی صوتی بوده است. به همین دلیل هم شکایت‌‌های متعددی از باشگاه رئال مادرید صورت گرفته که در آنها سانچس به عنوان مقصر اصلی ایجاد این اوضاع شناخته و به تخطی از مقررات شهرسازی - به دلیل عدم تجهیز ورزشگاه به امکانات کافی برای کاهش آلودگی صوتی - متهم شده است.

این نخستین باری نیست که همسایگان ورزشگاه خانگی رئال مادرید از مسئولان این ورزشگاه شکایت می‌کنند. در هفته‌های اخیر نیز دو مورد شکایت رسمی از این باشگاه به دیوان عدالت اروپا ارائه شده بود که متعاقب آنها قهرمان فصل گذشته اروپا متعهد شد تعداد کنسرت‌هایی که در برنابئو میزبانی می‌کند، از 20 مورد در سال فراتر نرود. علاوه بر این رئالی‌‌ها به استفاده از ورقه‌های مخصوص جذب صدا در اطراف ورزشگاه برای کاهش آلودگی صوتی ملزم شده‌اند که البته مشخص نیست نصب آنها به چه میزان می‌تواند از خروج صدا از ورزشگاه جلوگیری کند.

منبع: تسنیم

728340