راز موفقیت رئال بعد از جدایی رونالدو چیست؟

سرمربی رئال مادرید از فلسفه آسان خود در مربیگری و راز موفقیت تیمش بعد از جدایی کریستیانو رونالدو گفت.
تصویر راز موفقیت رئال بعد از جدایی رونالدو چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، کریستیانو رونالدو یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان به شمار می‌آید. این بازیکن پرتغالی سال ۲۰۰۹ راهی رئال مادرید شد و تا ۲۰۱۸ با پیراهن این تیم به میدان رفت. رونالدو روزهای درخشانی را در سانتیاگو برنابئو پشت سر گذاشت و توانست به بهترین گلزن تاریخ این باشگاه تبدیل شود.

بسیاری بر این باور بودند که رئال با جدایی کریستیانو رونالدو به مشکل برخواهد خورد اما با تدابیر خاص باشگاه اسپانیایی جای خالی رونالدو در رئال احساس نشد.

به نوشته روزنامه الموندو دیپورتیوو، کارلو آنچلوتی به ستایش از تدابیر باشگاه مادریدی بعد از جدایی کریسیتانو رونالدو پرداخت و گفت: باشگاه رئال مادرید بعد از جدایی کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۱۸ به یک روش خاص روی آورد و آن جذب بازیکنان جوان و بااستعداد بود. رئال با ستاره‌های جوانی مثل وینیسیوس، رودریگو، والورده، شوامنی، کاماوینگا، بلینگام و اکنون هم ام‌باپه روی آورد. رئال تیمی رویایی با استعدادهای جوان است. به نظرم رئال با روند بسیار خوبی که در پیش گرفت توانست روزهای درخشانی را بعد از رفتن رونالدو تجربه کند.

او درباره فلسفه کاری‌اش نیز گفت: می‌خواهم به بازیکنانم بفهمانم که وقتی توپ را در اختیار ندارند باید دفاع کنند و وقتی توپ در اختیارشان است باید حمله کنند. این یک تفکر بسیار آسان است. من تیم‌هایی را که حمله و به‌خوبی دفاع می‌کنند دوست دارم. به تیم‌هایم داده‌های زیادی درباره دفاع‌کردن خوب ارائه می‌دهم؛ چرا که به نظرم رمز موفقیت در فوتبال تمرکز بالا، جانفشانی و انگیزه تیمی بالاست. در حمله مهم‌ترین چیز نوآوری و نبوغ بازیکنان است. من می‌خواهم خودم را با نقاط قوت خاص بازیکنانم هماهنگ و سازگار کنم و بر این اساس از آنها بازی بگیرم.

این سرمربی ایتالیایی در پایان هم اظهار کرد: فصل قبل تنها در یک بازی شکست خوردیم و آن هم مسابقه‌ای بود که کورتوا، میلیتائو و آلابا را از دست دادیم. آنها سه بازیکن بسیار مهم بودند. بعد از آن بازی بود که به‌خوبی پی بردیم نقاط ضعفی در دفاع داریم. توانستیم نقطه‌ضعف‌مان را برطرف کنیم. به نظرم گاهی شکست‌خوردن در فوتبال لازم است؛ چرا که باعث می‌شود شرایط یک تیم بهتر شود.

منبع: مشرق

729166