انتقاد نخست وزیر ایرلند از حمله اسرائیل به آوارگان فلسطینی

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند حمله مرگبار رژیم صهیونیستی به یک مدرسه در نوار غزه را محکوم کرد و هدف قرار دادن آوارگان فلسطینی را غیرانسانی و نفرت‌انگیز خواند.

تصویر انتقاد نخست وزیر ایرلند از حمله اسرائیل به آوارگان فلسطینی

به گزارش سایت خبری پرسون، هریس یکشنبه در واکنش به این حمله که ۳۶ شهید در پی داشت، گفت: حمله اخیر ارتش اسرائیل به یک مدرسه نشانه دیگری از خشونت بی‌رحمانه و خلاف وجدان بشری است.

وی افزود: هدف قرار دادن مناطق پرجمعیتی که خانواده‌های آواره در آنجا قرار دارند، غیرانسانی و نفرت‌انگیز است.

نخست وزیر ایرلند تصریح کرد: اسرائیل به استفاده از نیروی غیرمتناسب ادامه می‌دهد و درگیر جنگی است که سطح غیرقابل قبولی از کشته و مجروح شدن غیرنظامیان دارد.

هریس بار دیگر خواستار آتش‌بس فوری در غزه، آزادی اسرای اسرائیلی و ورود بدون قید و شرط کمک‌ها به نوار غزه شد و گفت: خونریزی و رنج مردم باید تمام شود.

این اظهارات هریس در حالی است که ایرلند ۲ ماه پیش به همراه اسپانیا و نروژ دولت مستقل فلسطینی را به رسمیت شناخت؛ اقدامی موجب تیرگی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی شد.

رژیم صهیونیستی شنبه به مدرسه «خدیجه» در دیرالبلح حمله کرد که موجب شهادت ۳۶ نفر شد. بیشتر قربانیان این جنایت را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

با گذشت ۲۹۶ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از حدود ۱۰ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا

728276