اعتراض فلسطینیان به سخنان نتانیاهو در کنگره آمریکا

«سامی ابو زهری» عضو رهبر جنبش حماس گفت: نتانیاهو در سخنرانی خود در کنگره آمریکا نشان داد که در پی دستیابی به توافق آتش بس نیست.
تصویر اعتراض فلسطینیان به سخنان نتانیاهو در کنگره آمریکا

به گزارش سایت خبری پرسون، ابو زهری در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز افزود: همراهی و ائتلاف با نتانیاهو خیانت به خون شهداست، نتانیاهو در سخنرانی خود نشان داد که در پی دستیابی به توافق آتش بس نیست، سخنرانی وی سرشار از دورغ بوده و در سرپوش گذاشتن بر شکست در برابر مقاومت و جنایات جنگی ارتش اشغالگر علیه مردم فلسطین در نوار غزه ناکام ماند.

«مصطفی البرغوثی» دبیرکل حزب ابتکار ملی فلسطین نیز سخنرانی نتانیاهو در برابر کنگره را «نشست ننگ آمیز» توصیف کرده و سخنان وی را مملو از دروغ اعلام کرد و تمدنی که نتانیاهو مدعی آن است را انحطاط کامل دانست.

البرغوثی تصریح کرد: نشست ننگ آمیز کنگره آمریکا برای جنایتکاری جنگی به نام نتانیاهو برگزار شد که علیه ملت فلسطین دست به کشتار، پاکسازی نژادی، مجازات دسته جمعی و اعمال سیاست گرسنگی زده است.

جنبش حماس هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: به جای اینکه به نتانیاهو برای بهبود تصویر خود در برابر جهان فرصت داده شود باید وی به عنوان جنایتکار جنگی بازداشت شده و به دادگاه بین المللی لاهه تحویل داده شود. نتانیاهو در سخنان خود علاوه بر بازی با احساسات تلاش کرد واقعیت‌ها را وارونه جلوه داده و روایت‌های دروغین در خصوص 7 اکتبر را ترویج دهد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: سخنرانی نتانیاهو سرشار از دروغ و افترا در خصوص تحولات نبرد طوفان الاقصی و ایجاد تردید در مورد کشتار بی‌گناهان و قطع سرهای آنان بود که دروغ بودن آنها توسط رسانه‌های عبری زبان و دیگر رسانه‌ها به اثبات رسیده است.

سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا اگر چه به ظاهر با تشویق و کف‌زدن‌های زیاد اعضای حاضر در کنگره همراه بود اما اعتراضات و واکنش‌های منفی نسبت به آن، نه در آمریکا که در سرزمین‌های اشغالی هم بسیار شدید بود.

سفر نتانیاهو به آمریکا باعث اعتراض گروه‌های مختلف در سرزمین‌های اشغالی شد و مقامات پیشین رژیم اشغالگر و خانواده‌های اسرای صهیونیست به این سفر اعتراض کردند. هزاران نفر همزمان با سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا با تجمع در اطراف کنگره خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شدند.

منبع: ایرنا

728084