توضیحات دونالد ترامپ درباره تجمعات انتخاباتی

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز (شنبه) گفت که به برگزاری تجمعات در فضای باز ادامه می‌دهد و سرویس مخفی آمریکا باید از او محافظت کند.
تصویر توضیحات دونالد ترامپ درباره تجمعات انتخاباتی

به گزارش سایت خبری پرسون، دونالد ترامپ بدون توجه به توصیه سرویس مخفی ایالات متحده مبنی بر برگزار نکردن رویدادهای انتخاباتی پس از سوء قصد ۲ هفته پیش به جان وی، در شبکه اجتماعی خود موسوم به «تروث سوشیال» (Truth Social) نوشت: من به برگزاری تجمعات در فضای باز ادامه خواهم داد و سرویس مخفی موافقت کرده است که عملیات خود را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا افزود: «آنها [سرویس مخفی] در انجام این کار بسیار توانایی دارند. هیچ‌کس هرگز اجازه ندارد که سخنرانی یا تجمع آزاد را متوقف کند یا مانع از آن شود!»

یک مرد مسلح ۲۰ ساله در تاریخ ۱۳ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ به سمت ترامپ در جریان یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت «پنسیلوانیا» آمریکا شلیک کرد. در این حادثه، ترامپ زخمی شد و فرد ضارب و یکی از شرکت‌کنندگان در تجمع کشته شدند. همچنین دو نفر دیگر از حاضران در این گردهمایی زخمی شدند.

در حالی که کیمبرلی چیتل رئیس سرویس مخفی آمریکا با درخواست‌های جمهوری‌خواهان ارشد از جمله مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده و میچ مک کانل رهبر اقلیت سنا برای استعفای خود روبه‌رو بود، هفته پیش به دلیل شکست در جلوگیری از سوء قصد به جان ترامپ استعفا داد.

چیتل پیشتر اذعان کرد که تلاش برای ترور ترامپ، قابل‌توجه‌ترین شکست عملیاتی سرویس مخفی آمریکا در چند دهه اخیر است.

ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا، دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا کامالا هریس معاون وی را مسوول سوء قصد و تیراندازی به خود در گردهمایی انتخاباتی‌اش دانست و گفت: «دولت بایدن-هریس به درستی از من محافظت نکردند و مجبور شدم برای دموکراسی گلوله بخورم. این مایه افتخار من بود!»

از سوی دیگر، رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیشتر اعلام کرد که هیچ‌کس به ستاد انتخاباتی وی درباره وجود مشکل امنیتی در آستانه گردهمایی در ایالت پنسیلوانیا هشدار نداده بود. ترامپ در یکی از اظهاراتش پس از جان بدر بردن از حادثه تیراندازی که به گوش او آسیب رساند، گفته بود: الان باید مرده بودم و پزشک بیمارستان جان بدر بردن من را معجزه خواند!

تارنمای «آکسیوس» آمریکا اخیرا در گزارشی با بیان اینکه تیراندازی نافرجام به سوی ترامپ، کمپین انتخاباتی جمهوری‌خواهان را شوکه کرده، نوشت: این حادثه باعث خوش‌بینی این حزب نسبت به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه شده است.

منبع: ایرنا

728270