کره جنوبی پیونگ‌یانگ را تهدید کرد

مقام‌های کره‌جنوبی با بیان اینکه سئول تحریکات پیونگ‌یانگ را به هیچ شکلی تحمل نخواهد کرد، افزودند: ما از کشورهای «آسه‌آن» می‌خواهیم پیام واحدی علیه برنامه توسعه‌ هسته‌ای کره‌شمالی صادر کنند.

تصویر کره جنوبی پیونگ‌یانگ را تهدید کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، نخست‌وزیر کره‌جنوبی در آیین بزرگداشت فداکاری‌های نیروهای سازمان ملل متحد در کره جنوبی، اظهار داشت: کره‌شمالی به اقدامات تحریک‌آمیز از جمله ارسال بالن‌های حامل زباله و پرتاب موشک‌های بالستیک، ادامه می‌دهد.

هان داک سو افزود: با قدرت و همبستگی بسیار زیادی که با کشورهای دوست کسب می کنیم، هیچ گونه تحریکی را از سوی پیونگ‌یانگ تحمل نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: سئول تمایل بهر همکاری سه‌جانبه با آمریکا و ژاپن برای تقویت موقعیت امنیتی خود دارد و همچنین تلاش‌ های خود را برای ثبات در شمال شرقی آسیا از مسیر همکاری با توکیو و پکن افزایش داده است.

هان ادامه داد: در صورتی که پیونگ یانگ توسعه هسته‌ای و تهدیدات نظامی خود را متوقف کند، درهای گفت‌وگو با کره‌شمالی باز می‌ماند.

این اظهارات در حالی بیان شد که تنش‌های بین دو کره به دلیل ارسال بالن‌های حامل زبالهکره‌شمالی به کره‌جنوبی و پخش برنامه‌های تبلیغاتی ضد پیونگ‌یانگ در مرزهای مشترک، افزایش یافته است.

چو تائه یول وزیر امور خارجه کره‌جنوبی نیز در جریان نشست وزرای امور خارجه آسه آن پلاس سه، خواستار پیام واحد علیه برنامه توسعه‌ هسته‌ای کره‌شمالی شد.

وی اظهار داشت: کره‌شمالی از طریق تحریکات و همکاری نظامی خود با روسیه، باعث ایجاد بلاتکلیفی در شبه جزیره کره و منطقه آسیای شرقی شده است.

چو تاکید کرد: «کشورهای عضو آسه‌ان باید پیامی محکم و متحد مبنی بر اینکه توسعه هسته ای کره شمالی قابل تحمل نخواهد بود، ارسال کنند.

منبع: ایرنا

728240